Blog Nuha Hayati

FUNGSI-FUNGSI BAHAN UTAMA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Assalamualaikum..
Apa khabar pembaca..?? Ceh syok sendiri. Lama nuha tak update blog.
Azam bukan main.. 3 times per week.. Takpe takpe..nuha akan berusaha untuk lebih berdisiplin untuk update blog :)

Ok nuha nak share tentang bahan-bahan utama yang terkandung dalam Collagen Powder keluaran Shaklee dan fungsi setiap satu daripadanya..



1) RSS Collagen dari Sisik Ikan Merah
Sisik ikan merah ialah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding dengan kolagen binatang.

ilusi ikan merah. Sumber: google

2) Ekstrak Biji Benih Camellia japonica
Ekstrak biji benih Camellia japonica mengandungi asid Oleik, iaitu sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas.

ihsan dari: boutiquevitamin.blogspot.com

3) Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen dan melawan radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin-vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak, dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.

4) Ekstrak Pfaffia
Pfaffia juga digelar sebagai ginseng Brazil yang apabila digabungkan dengan ekstrak biji benih Camellia japonica dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan membuatkan kulit lembut, lembap dan rata.


5) Ekstrak Kerang-kerangan
Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata.


6) Elastin dari Kolagen Ikan
Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dan anjal. 

7) Lactobasilus acidophilus
Lactobasilus acidophilus ialah sejenis bakteria baik. Ia membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaan semula sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen.

Ha.. Macam best kan?? Memang best pon.. Shaklee always safe.. Always works.. Always green. Till then.. Jumpa lagi next entry.. Take care sayang-sayang semua.. <3

Nuha
017-4991289/012-6354797
SID1017481

*RSS (Red Snapper Scale)

1 comment:

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox