Blog Nuha Hayati

Cerita tentang OSTEMATRIX

Assalamualaikum.

Kali ni cerita tentang Ostematrix. Kalsium istimewa keluaran Shaklee. Maklumlah bulan ni percuma 1 botol Ostematrix dengan pembelian 6 botol. Berbaloi sangat-sangat. Hadiahkan 2 botol kat parents, 2 botol lagi untuk parents mertua, untuk diri sendiri, suami/ isteri.. Semua yang bertulang lah ceritanya ni.

Jum check siapa lagi yang perlu Ostematrix.

INDIVIDU YANG MEMERLUKAN OSTEMATRIX

1) Ibu yang mengandung, ibu yang menyusukan anaknya dan wanita yang pernah melahirkan anak.
2) Individu yang mempunyai masalah allergi pengambilan bahan-bahan tenusu seperti susu. 
3) Individu yang selalu mengalami sakit-sakit kaki, sakit-sakit sendi, sakit di bahagian tulang belakang, sejuk-sejuk badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk-cucuk dengan jarum.
4) Individu yang mudah keletihan dan tidur yang kurang membuatkan golongan ini mudah letih dan sukar untuk bangun tidur.
5) Sakit kepala yang teruk dan berhari-hari.
6) Individu yang sedang menjalani fisioterapi.
7) Individu yang mempunyai masalah pecah-pecah di telapak kaki dan rekahan di tumit kaki.
8) Individu yang mengalami PMS yang sangat teruk sehingga terpaksa mengambil pil penahan sakit setiap kali datang bulan.
9) Individu yang mempunyai masalah kesihatan yang berkaitan dengan darah.




Manfaat utama OSTEMATRIX:

1) Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, konvulsi/ kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2) Memperkaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.

3) Meringankan stres - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf; menggalakkan tidur yang selesa; memperbaiki jantung berdebar; gementar, mimpi buruk dan stres. Ostematrix juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4) Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium secara serentak boleh meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5) Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan dalam memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti dimaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrient dan merangsang detoksifikasi.

6) Memperbaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik

7) Vitamin D: Ia dinamakan sebagai vitamin D pada tahun 1916 apabila ia didapati mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegitarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplemen vitamin D.

8) Magnesium: Magnesium adalah ion positif nombor 2 penting dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa daripada perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk individu yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

9) Zinc, boron, manganes, kuprum: Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Sekian dahulu al-kisah tentang ostematrix. Take care everybody.. bye..!!

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/whatsapp)
SID1017481
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox