Blog Nuha Hayati

PERBEZAAN OSTEMATRIX SHAKLEE BERBANDING JENAMA LAIN

Assalamualaikum. Entry ni nuha nak share tentang kelebihan suplemen kalsium keluaran syarikat suplemen semulajadi nombor 1 di USA, iaitu OSTEMATRIX.

Kenapa kalsium Ostematrix Shaklee berbeza daripada pil kalsium jenama lain?

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formula Ostematrix yang unik, diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.

Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Jadi.. cuba semak pil kalsium yang kita ambil setiap hari tu. Ada tak nutrien-nutrien magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron untuk memaksimakan kadar serapan kalsium yang kita ambil tu. Sayang kan kalau kita ambil pil kalsium 600mg contohnya..tapi yang diserap hanya 300mg. Separuh daripada dos sepatutnya. Bazir kan? Pembaziran satu hal.. macam mana pula dengan nasib tulang kita yang kekurangan kalsium tu?

BAGAIMANA MEMILIH KALSIUM PREMIUM YANG TERBAIK?

* Pilih produk yang ada vitamin D dan magnesium untuk membantu serapan maksimum.
* Hindari produk yang dibuat daripada tulang dan dolomite untuk mengelakkan keracunan plumbum.
* Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.



Bersempena dengan bulan promosi Ostematrix ni.. Mari rebut tawaran yang ada. Percuma 1 botol dengan pembelian 6 botol Ostematrix. Jimat rm61 tau..!!

Hubungi nuha untuk khidmat konsultasi secara percuma dan untuk membuat pesanan.

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/ whatsapp)
Shaklee ID 1017481
FB: nuha hayati
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox