Blog Nuha Hayati

Resveratrol

Assalamualaikum semua. Apa khabar. Kita dah masuk 1/3 ramadhan terakhir. Semoga masih bertenaga utk memperbanyakkan ibadah. Hari ni nuha nak share pasal resveratrol yg merupakan kandungan utama dalam Vivix.



Resveratrol ni sejenis Anti-Oksida yang terdapat dalam tumbuhan. Anti-Oksida sangat penting untuk mengelakkan sel badan daripada ‘berkarat’. Mengikut kajian klinikal, Resveratral sangat penting untuk memelihara DNA sel yang rosak akibat radikal bebas. Apa pulak radikal bebas ni?

Radikal bebas merupakan atom yang tidak stabil yang terhasil disebabkan pencemaran, cahaya matahari dan pembakaran lemak dalam badan. Ianya boleh menyebabkan pelbagai penyakit termasuk kanser dan sakit jantung.

Resveratrol banyak terdapat di dalam buah anggur, paling banyak pada kulit buah anggur. Ia asalnya berfungsi untuk mengelakkan buah anggur daripada diserang kulat atau fungus. Dalam banyak-banyak spesies buah anggur, buah anggur jenis muscadine adalah anggur yang mempunyai tahap resveratrol paling tinggi.



Sebiji buah anggur muscadine bersaiz sebesar buah golf. Harganya pun boleh tahan. Sebiji anggur muscadine ni boleh mencecah hingga RM100.

Kini kita ada cara mudah dan murah lagi jimat untuk dapatkan khasiat resveratrol ni. Vivixlah!

Shaklee dah senangkan kita untuk mendapat khasiat dan kelebihan resveratrol ni dalam bentuk tonik yang dipanggil Vivix. Vivix berbentuk cecair dan boleh diminum.Sedap pulak tu! Vivix mengandungi 10 kali ganda resveratrol dari produk kesihatan resveratrol yang lain. Selain anggur muscadine, Vivix mengandungi tumbuhan yang juga tinggi kandungan resveratrol yang dikenali dengan nama polyganum cuspidatum, sejenis tumbuhan dari Jepun.



Grab promosi Vivix bulan ni ya! Hubungi nuha untuk sebarang pertanyaan dan pesanan. Selamat berhujung minggu.

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox