Blog Nuha Hayati

Penawar Anak Asthma

Assalamualaikum & hai.. entry ni special nuha nak share kat parents especially yg ada anak mengidap asthma.

Asthma adalah keadaan pernafasan yg terjadi apabila peparu dan saluran pernafasan menjadi radang dan sempit, berlaku disebabkan oleh faktor seperti tekanan, pencemaran alam sekitar, bulu haiwan peliharaan dan lain-lain. Peparu juga menghasilkan mukus tebal yg menyebabkan kesukaran utk bernafas dan menyebabkan batuk dan berdehit (wheezing). Kebiasaannya, asthma dikawal dengan ubat-ubatan anti radang dan ubat-ubatan yg membantu salur pernafasan utk berehat.

sumber: google
 
Adakah Susu Ibu Dapat Mencegah Asthma?

Bayi yg baru dilahirkan mempunyai sistem imun yg masih belum matang. Susu ibu memberikan perlindungan dari jangkitan disamping membantu sistem imun bayi dan peparu bayi itu sendiri utk membesar dan matang. Susu ibu sahaja tidak menghalang bayi dari dijangkiti asthma namun dapat mengurangkan kadar keterukkan bayi anda alah kepada penyakit atau melambatkan jangkitan ini terhadap bayi.

Note: Walaupun ibu pengidap asthma, susu ibu tetap terbaik utk bayi anda. Tak perlu risau ye ibu2 sekalian :)

Asid Lemak Omega-3

Asid lemak omega 3 adalah salah satu nutrien yg diperolehi bayi drpd ibunya semasa mengandung dan menyusu. Sebagaimana pentingnya omega dlm pembentukan otak bayi, asid lemak juga membantu melindungi drpd keradangan dlm salur pernafasan.

Ibu-ibu boleh membantu dlm memastikan bayi mereka mendapat sumber asid lemak omega 3 yg baik dengan mengambil makanan2 yg kaya dengan asid lemak seperti ikan sardin dan markarel atau mengambil makanan tambahan semasa mengandung.

Sumber: www.NationalAsthma.org.au (May 05)


sumber: google
 
Asid lemak pilihan nuha? Semestinya Omega Guard Shaklee.. minyak ikan terbaik dunia :)

Kebanyakan minyak ikan diekstrak dengan proses penyulingan tekanan tinggi. Bila proses yang ada tekanan tinggi, ada certains nutrien yang akan musnah. Lagipun, penyulingan tekanan tinggi tak dapat menapis kandungan logam bahaya yg ada dalam ikan seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl) yang merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik.



Omega Guard ni lain sikit. Ianya diekstrak dengan proses penyulingan tekanan rendah.. Proses ni dipanggil proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi serta menyingkirkan bahan-bahan berbahaya.

Ha.. tu dia. Bertepatan dgn tagline Shaklee, sentiasa selamat, sentiasa berkesan & sentiasa semulajadi. Boleh baca maklumat lain Omega Guard kat entry INI.

InshaAllah nuha akan kongsikan testimoni Omega Guard yg diambil oleh anak customer nuha.. tunggu....

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

1 comment:

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox