Wednesday 13 January 2016

RM500 Untuk 9 Orang Yang Bertuah

Dek kerana faktor ekonomi yang semakin merundum dan menyahut saranan Pak Menteri. Nuha dengan berbesar hati ingin menawarkan peluang hebat untuk membantu anda mendapatkan pendapatan tambahan sebanyak RM500.00 sebulan.  

Assalamualaikum & hai.

RM500 UNTUK 9 ORANG BERTUAH
 


Sebelum itu, ada beberapa persoalan perlu nuha leraikan terlebih dahulu.

"Nak berniaga mesti ada modal kan. Tapi besar tak modal yang saya perlu keluarkan?".

Haa yang ni payah sikit nak jawab. Hehe. Modal sebanyak RM68.90 termasuk GST. Besar tak anda rasa modal ni?

"Nak berniaga kena buat loan ke?".

Setakat ni nuha tak ada pula buat loan untuk berniaga. Modal dengan apa yang ada di tangan sahaja.

"Susah ke nak jual? Siapa nak beli?".

Oh kalau tahu cara, apa pun mudah. Yang susah bila tak mahu belajar dan mencuba. Selagi tak cuba mana tahu andai anda ada bakat terpendam.

"Nak kena cari orang ke nak jual ni? Saya tak Pandai".

Kalau tak cari orang, nak suruh siapa beli? Cari orang untuk membeli tu sudah tentulah kan. Tapi tak payah cari sangat pun sebenarnya, orang yang akan datang sendiri kat kita kalau betul caranya.

"Tapi..".

Kalau asyik tapi je sampai bila-bila pun  tak habis. apa kata cuba dahulu. Tak cuba mana tahu. Dah alang-alang Pak Menteri suruh buat dua kerja ni. Jomlah rebut peluang yang ada ni.

Nuha offer untuk 9 orang sahaja. Cepat! Hubungi nuha sekarang untuk maklumat lanjut peluang ini.

Nuha
017-4991289 (call/ whatsapp/ telegram)
Shaklee ID: 1017481
FB: nuha hayati
IG: rakan_penyusuan_susu_ibu

Wordless Wednesday: Idea Pelamin Untuk Si Kecil

Baru-baru ini kami adik-beradik berkongsi idea diy pelamin untuk majlis perkahwinan adik bongsu kami.



Tunggu dan lihat macam mana rupa pelaminnya nanti.

Tuesday 12 January 2016

Shaklee Produk Picisan

Mari kita belajar sedikit sejarah hari ini. Masyarakat kita kebanyakannya menganggap semua produk kesihatan semuanya sama. Diproses di kilang yang sama, cuma bezanya pada pembungkusan. Shaklee BUKAN Produk Picisan!

Assalamualaikum & hai.

Shaklee merupakan satu produk yang dengan izin Allah di asaskan oleh seorang manusia hebat 100 tahun dahulu yang mampu berfikir secara Luar Biasa untuk kehidupan masyarakat 100 tahun kehadapan hari ini.

Dr Forrest C. Shaklee

Siapa Beliau?


Dr. Forrest Clell Shaklee dilahirkan pada bulan November di Carlisle, Iowa. Sewaktu beliau dilahirkan, beliau disahkan mengidap penyakit tuberculosis (batuk kering). Doktor meramalkan beliau boleh hidup sehingga berumur 8 tahun sahaja.

Beliau berpindah dari Carlisles (kawasan lombong arang batu) ke utara Iowa kerana mereka percaya rawatan terbaik untuk batuk kering adalah udara yang bersih dan segar serta rehat yang mencukupi. Zaman kanak-kanak beliau banyak dihabiskan dengan berehat dan memerhati alam sekitar.

Apabila beliau sudah meningkat remaja, doktor berpuas hati dengan kesihatan beliau dan mengatakan penyakit tuberculosis beliau adalah terkawal. Walau bagaimanapun, beliau tetap tidak sesihat dan secergas remaja lain yang seusia dengannya.

Beliau bermula sebagai seorang Chiropractic Practitioner. Forrest Shaklee banyak menghabiskan masa membaca tulisan dan falsafah Bernarr MacFadden dalam majalah “Physical Magazine” yang mengatakan ‘dadah (ubat) hanyalah menutup simptom, tanpa mengubati penyakit’.

Beliau tahu berdasarkan pemerhatian beliau terhadap alam sekitar, manusia boleh dirawat dengan kaedah semulajadi. Ini menyebabkan beliau sangat berminat dengan science of chiropractic care. Forrest Shaklee kemudiannya mendaftar masuk ke Palmer School of Chiropractic yang diketuai oleh B.J. Palmer. Walaupun beliau mengagumi Palmer, beliau kurang bersetuju dengan pendapat Palmer yang merasakan chiropractic adalah satu-satunya rawatan untuk penyakit fizikal.

Beliau percaya perlunya ada sistem yang lebih menyeluruh untuk memelihara kesihatan badan. Beliau mencipta Multi Vitamin PERTAMA di dunia iaitu Vita-Lea.


‪#‎Zi2M
‬ ‪#‎ShakleeEffectZi2M

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.



Nuha
Rakan Penyusuan Susu Ibu
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: rakan_penyusuan_susu_ibu
#shakleetrustedagent ‬

Saturday 2 January 2016

Azam 2016

Setiap tahun baru pasti dimulakan dengan azam yang baru. Samada bawa kehadapan azam tahun lepas, atau tahun baru dibuka dengan azam yang baru. Kita semua layak untuk berazam tahun baru.

Assalamualaikum & hai.

Memasuki hari ketiga bagi tahun 2016. Rasanya belum terlalu lewat untuk nuha ucapkan SELAMAT TAHUN BARU 2016 kepada semua rakan blogger dan pembaca blog nuha.


Antara azam nuha tahun 2016 adalah untuk kembali aktif di dunia blog. Memberi dan terus berkongsi info bermanfaat buat pengguna-pengguna internet. Membantu lebih ramai ibu untuk sukses menjayakan misi penyusuan susu ibu dan terus membantu dan menggalakkan lebih ramai orang untuk lebih sihat.

InshaAllah.

Apa azam tahun baru anda? Kongsikan azam tahun 2016 anda di ruang komen di bawah.

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.



Nuha
Rakan Penyusuan Susu Ibu
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: rakan_penyusuan_susu_ibu
#shakleetrustedagent