Blog Nuha Hayati

ukur-ukur lagi

salam & hai.
masih nak share kejadian beberapa hujung minggu yang lalu. gambar lambat dapat. maklumla nuha tumpang ambil gambar guna phone camera orang. diri sendiri pakai handphone RM100 je. nak bawa dslr terasa over. he.


kami (nuha & tunang) dah walk-in butik pengantin vendor majlis bertandang kami. it was not my first time nuha ke sana. nuha dah ke sana untuk kelas make up FREE yang nuha cerita here
aktiviti di lokasi vendor: ukur-ukur baju di badan sendiri, discuss theme colour & discuss design baju dan aksesori. perbincangan berjalan dengan lancar. 



i like the sketch


vendor kata kadang-kadang warna yang kita tengok dalam gambar tu dah siap-siap kena edit or pencahayaan gambar tu sendiri. susah nak dapat exact colour yang kita nak. vendor suggest dia pergi collect sampel kain dulu and bagi kami pilih warna yang kami nak then baru diorang proceed beli kain. at first nuha setuju but lastly nuha tinggalkan warna contoh dan minta mereka beli warna yang paling hampir dengan contoh nuha. cos i feel like wasting our time. bukan masa nuha dan tunang je, masa vendor juga. tawakal. hopefully dapat warna yang kami mahu.



the waistband



tangan dress putih itu


tunang cuba baju contoh


so far PR vendor amat memuaskan. kami janji untuk fitting baju awal bulan 8. tak terlalu cepat and yet tak terlalu lambat kot??

tata~

2 comments:

  1. dah pilih ek design baju?? kite pon baru pegi minggu lepas..hehe... =)

    ReplyDelete
  2. dah pilih sharz. lambat2 nnt takot diorg kelam kabut plak :)

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox