Tuesday 28 January 2014

Fakta dan Collagen Powder Shaklee

Assalamualaikum..

Harini nuha nak share pasal kolagen pulak. huhu.. Bila dengar kolagen je mesti automatically ada dalam kepala kita 'CANTIK'. kan??
                                                                                                                   
  

Kolagen adalah protein paling banyak yang terkandung dalam badan kita. Kalau nak tahu, kolagen sebenarnya menyumbang kepada kira-kira 75% berat dalam tahap kulit yang sihat. Makanya.. tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa paras yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda! gittew...

Walau bagaimanapun.. Kolagen dalam badan kita akan semakin berkurangan apabila bertambahnya usia kita.

Pengurangan kolagen menyebabkan pembentukan kedutan dan muncullah tanda-tanda penuaan lain seperti kulit berkedut, kering dan melayut, kuku rapuh dan tidak kukuh, rambut halus dan gugur. Jangan risau sebab ini adalah proses normal dalam badan kita. So..kemerosotan semulajadi ni dapat dipulihkan melalui makanan tambahan!

Jika kita ambil makanan tambahan kolagen secara tetap akan dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Antara benefit kolagen termasuklah menyegarkan semula kulit sihat, mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut.

So ladies..jum halang tanda-tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan suplimen kolagen.

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/ whatsapp)
SID 1017481
FB: nuha hayati

Monday 27 January 2014

Fakta dan ESP


Assalamualaikum..



Start with Bismillahirrahmanirrahim.. Petang Isnin yang damai ni nuha nak share fakta tentang ESP. Sebelum ni banyak juga entry tentang ESP kan. Tapi yang ni edisi fakta semata-mata. Jum..



1) ESP memberi tenaga yang berpanjangan dan membaik pulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.
2) ESP mengandungi 14 gram protein soya BUKAN GMO berkualiti tinggi dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan adalah amat baik untuk kesihatan jantung.
3) ESP Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.
4) ESP tidak mengandungi kolesterol dan laktosa.
5) ESP mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh bagi mengekalkan tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya.
6) Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik.
7) ESP tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.
8) ESP membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormone yang teratur.
9) Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
10) ESP membantu menyokong system imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.


Tahukah Anda?


Indeks glisemik bagi peringkat karbohidrat adalah berdasarkan kesannya terhadap gula dalam darah. Karbohidrat yang cepat dicernakan mempunyai paras gula dalam darah yang tinggi. Tahap glisemik indeks rendah melepaskan gula ke dalam sistem secara perlahan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amat penting bagi mengurangkan berat badan dan kesihatan dalam jangkamasa panjang.


Semoga info yang dikongsi bermanfaat kepada kita semua. Sharing is caring..




Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (SMS/ WhatsApp)
SID 1017481




posted from Bloggeroid

Saturday 25 January 2014

ESP dan Ibu Menyusu


Assalamualaikum..

Bestnya hujung minggu kan? dapat spend masa dengan family :)

Ok nuha masih nak share tentang ESP. Tapi kali ini untuk ibu-ibu menyusu..termasuklah nuha. Nak kata nuha pun pengguna ESP la tu. he.

Gambar hiasan. Breastfeeding itu indah. Sumber: Google image
Untuk mereka yang baru tertarik nak berkenalan rapat dengan ESP..ESP menyediakan 14g protein soya. Yang bestnya tentang protein soya Shaklee ini adalah protein soyanya adalah soya berkualiti tinggi bukan-GMO.

ESP dilengkapi dengan semua asid amino yang diperlukan badan bagi proses sintesis protein termasuklah sembilan asid amino penting.

Antara Manfaat ESP untuk Ibu-ibu Menyusu:

1) Memberi tenaga berpanjangan kepada ibu. 
Ini memang nuha tersangat setuju yang amat. Awal-awal dulu baby nuha selalu meragam. nuha nak masak nak makan memang tak sempat, bukan tak nak makan okeh. Lagipun masa tu the only option yang ada is ESP.

So nuha minum ESP waktu pagi dan petang. Memang amazing sangat!! Tidaklah nuha terpengsan di tengah hari. Hihi.

2) Memberi lebih protein kepada ibu.
Seperti yang kita semua tahu, pretein adalah asas dalam proses pembentukan sel dan merupakan kandungan penting dalam susu ibu. Protein dalam ESP tolong topup kekurangan nutrisi si ibu dalam diet harian. Apa yang ibu consume..baby pon consume jugak.

3) Kulit baby halus, gebu dan licin.
Ni biasa kita dengar pasal ruam susu kt muka baby kan? Alhamdulillah..Dahlea takde tu semua. Mertua pun tegur..bagus licin je muka Dahlea. Mommy dia ape lagi..syok la kembang setaman ye tak. hehe.

Okeh ni je yang terlintas di fikiran nuha buat masa ni. Tapi nuha nak share juga positive side effect daripada pengambilan ESP ni.

1) Rambut cantik terurus dan kurang gugur.
Tadi kan nuha cakap nak makan pon tak sempat. Nak mandi dan syampoo rambut agak-agak sempat tak? hehe..harus tak sempat.

Tapi nuha seriously notice dan perasan..'ok jugak rambut aku ni walaupun tak regular cuci dan tak cuci guna syampoo 'mahal'. huhu

2) Kuku cantik.
Ni lagi satu kes bukan syok sendiri. Well badan kita haruslah kita tahu setiap inci ye tak? Nuha memang daripada dulu ada kuku yang tak rata tu. Tak licin..ala-ala bergerigi gitu.

Siapa yang ada kuku begitu mesi faham jenis kuku yang nuha cuba describe ni. Tapi dalam tempoh nuha consume ESP..belek-belek kuku..hmmm...lawa gak kuku aku tetiba. ha gitu..

3) Kulit cerah, tidak berminyak, bebas blackhead/ whitehead, jeragat masa mengandung semakin pudar.
Ini memang nuha slowly notice. Dalam tempoh berpantang nuha memang kerap berulang alik ke klinik sebab Dahlea ada jaundis.

Tahu je la ibu berpantang.. Asal boleh. Tapi nuha boleh yakin dan terasa cun je keluar rumah tak tepek apa-apa di wajah.

Dan lagi..terdetik dalam hati. Biasa aku dengar orang dalam pantang ni selebet..tapi aku tengok aku ni ok je cun. kuku cantik..rambut cantik. Masa tu nuha memang tak study langsung tentang manfaat ESP ni.

Yang nuha tahu ESP ni untuk bagi susu badan pekat. Tu je. Kesian kat diri sendirik sebab tak tahu dan tak nak amik tahu. Kih Kih.

Banyak manfaat ESP sebenarnya..ESP produk pertama Shaklee yang nuha guna. Dan lepas guna memang jatuh hati sungguh dengan ESP. Tambah jatuh hati lagi bila terrrrperasan side effect consumption ESP. No wonder la ESP ni HOT SELLING di Shaklee. Memang HOT pon.

Ok tu saja setakat yang terlintas. Yang baik kita kongsi-kongsi. Akhir kata..Happy Breastfeeding mommies!!

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/whatsapp/call)
SID 1017481

Thursday 23 January 2014

ESP dan Ibu Mengandung

Assalamualaikum...

Harini nuha nak cerita tentang ESP lagi..tapi untuk IBU HAMIL. ha.. dulu tak tahu ingat Shaklee ni produk untuk ibu bersalin dan menyusu je. Kesian betul kau nuha. hahah.


Ok apa bestnya ESP ni untuk IBU HAMIL?

1) Membantu menangani masalah loya atau angin di awal kehamilan
2) Memberikan ibu tenaga sepanjang hari selama mengandung
3)Menjadikan ibu kenyang dan meningkatkan kadar metabolisme badan
4) Membantu ibu sihat di tahap optimum
5) Membantu menjadikan kulit bayi halus, cantik dan gebu sertan tidak mengalami sebarang masalah berkaitan kulit apabila dilahirkan kelak
6) Membantu perkembangan fetus
7) Membantu mengawal paras kolesterol ibu ke tahap ideal
8) Membantu dalam menjaga kesihatan jantung ibu
9) Membantu penyerapan vitamin dengan lebih baik
10) Membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu ibu dan aliran darah ibu

So..ibu-ibu mengandung sekalian. Belum terlambat lagi untuk mengambil ESP selagi belum bersalin. Nuha dah terlepas. Kena tunggu next pregnancy..huhu. Andai ku tahu..awal2 mengandung dulu loya dan angin memang bestfriend nuha. tak suka tak suka tak suka..saaannngggaaatttt tak suka.

Kalau tahu ESP ni memang helpful untuk situasi loya dan angin ni, memang nuha minum ESP ni awal-awal dulu.

Satu lagi nak share tentang ESP dalam membantu penghasilan susu ibu. Ada seorang pengamal ESP waktu mengandung..dia breastfeed 2 babies tanpa ada masalah kurang susu. Sampai susu terbuang2 lagi ada sebab dah banyak sangat.

Jeles bukan? Jadi siapa-siapa yang belum terlambat tu..eloklah ambil langkah sebagai salah satu usaha kita. Jangan nanti terkenang tersesal di kemudian hari.




rindu pula zaman mengandung
Banyak lagi produk Shaklee yang sangat-sangat sesuai untuk ibu hamil. Akan nuha kongsikan di lain-lain entry..InshaAllah. Moga info yang berguna bermanfaat bila dikongsi bersama. till then.. daaa

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/whatsapp)
SID 1017481

Wednesday 22 January 2014

Energizing Soy Protein (ESP)

TANDA-TANDA KEKURANGAN PROTEIN DALAM BADAN

1) Kulit wajah yang kusam dan tidak berseri
2) Bekas parut jerawat yang bewarna hitam
3) Lemah dan tidak bertenaga
4) Keguguran rambut yang teruk
5) Bekas gigitan nyamuk yang jadi kudis dan kekal di kulit
6) dan lain-lain

Jika anda ada mengalami simptom-simptom seperti yang nuha listkan kat atas ni maksudnya anda kurang protein dalam badan. Protein yang biasa kita ambil dalam diet harian seperti drpd ikan, ayam dan daging kan.

Tapi selalunya protein yg ada dalam sumber2 ni mati atau ternyahasli masa proses penyediaan makanan tu sendiri. Suhu panas sangat conyohnya.. So even kita makan banyak makanan bersumber protein pun kadang-kadang badan kita masih tak cukup protein.

Kalau korang nak tahu..ramai pun memang dah tahu yang Shaklee ada produk protein berasaskan soya. Produk ni memang HOT je la setiap masa..takde musim. huhu.

Energizing Soy Protein (ESP) namanya. Yang terang-terang bestnya soy base protein ni sebab bebas kolesterol dan lemak. Ayam kan ada lemak tak gitu? ESP ni ada semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh kita bagi mengekalkan tisu-tisu badan yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang badan kita memang tak mampu nak hasilkan sendiri.

Yang bestnya lagi ESP ni dihasilkan daripada soya bukan GMO. Maksudnya natural..tak diubah suai apa2 drpd mula tanam sampaila jadi end produk. Nowadays banyak produk2 GMO base. No wonderla macam2 jenis penyakit pelik wujud zaman sekarang ni..

Scary kan? Mintak dijauhkan dari kita semua. Pengambilan produk GMO memberi risiko kepada penyakit2 seperti alergi dan kanser. Sekarang kan macam-macam jenis kanser ada. Dulu zaman nenek2 mak2 kita takde dengar pun penyakit pelik2 kan?

Jadi kita sebagai pengguna kena berhati2 dan bijak pilih apa yang kita nak makan..minum pakai. YOU ARE WHAT YOU EAT..remember?

Ok sekian kisah protein hari ini. Siapa2 yang berminat nak cuba ESP boleh pm nuha..special promo with special combo. Till then.. bye!!

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/whatsapp)
SID 1017481
posted from Bloggeroid

Friday 17 January 2014

Tips Kekal Langsing

Assalamualaikum..

harini nuha nak bagi sedikit tips utk kita semua kekal langsing. Sebenarnya bila cakap soal KURUS dan LANGSING semua ni..kita mesti terfikir tentang senaman, pergi gym, aerobik dll. Tapi sebenarnya bila kita mula berfikir utk kurus langsing cantik menawan..perkara penting yang kita kena buat adalah menjaga ATTITUDE dan PEMAKANAN.

...YOU ARE WHAT YOU EAT...



Ok jom ke tips langsing!!


1) MAKAN DENGAN KERAP
Silalah selalu2 makan tetapi dalam kuantiti yang SEDIKIT atau sederhana supaya tubuh tidak KEHABISAN TENAGA dan tidak berasa TERLALU LAPAR. Rasa terlalu lapar membuat kita makan dengan lebih banyak.


2) UTAMAKAN PROTEIN DLM SETIAP HIDANGAN. 
Individu yang mengambil makanan berPROTEIN TINGGI lebih merasa PUAS dengan makanan yang dimakan dan KURANG berasa LAPAR. Individu yang makan 30% KALORI daripada makanan bersumber PROTEIN berpeluang MENGEKALKAN KELANGSINGAN BADAN. Tingkatkan pengambilan PROTEIN seperti PUTIH TELUR, TUNA, AYAM TANPA KULIT, KEKACANG dll. Jadi individu yang memilih untuk mencuba ESP atau CINCH Shaklee.. Anda telah membuat pilihan yang sangat tepat!


3) AMALKAN PENGAMBILAN MAKANAN RENDAH KALORI DAN RENDAH LEMAK.
Makanan yang mengandungi banyak AIR boleh membantu menolong mengurangkan rasa LAPAR. Makanan seperti BUAH-BUAHAN dan SAYUR-SAYURAN boleh dimakan dalam kuantiti yang BANYAK. Kurangkan pengambilan makanan berKALORI TINGGI dengan memakan SALAD sebelum mengambil MENU UTAMA.


4) WAKTU TERBAIK UTK MINUM AIR.
Minum air pun ada waktu-waktunya tertentu yang didapati baik untuk kesihatan badan. Waktu yg dicadangkan adalah AWAL PAGI selepas bgn tidur, 30 MINIT SEBELUM WAKTU MAKAN, dan SEPANJANG HARI. Pengambilan 1.5L air sejuk atau air putih (sekurang-kurangnya 240 ml air sejuk atau air putih) boleh membantu anda memBAKAR KALORI BERLEBIHAN dalam badan.



pm nuha utk maklumat lanjut tentang SET PENGURUSAN BERAT BADAN SHAKLEE dan bagaimana setiap daripada produk yang dicadangkan seperti di bawah membantu anda untuk menurunkan berat badan. thanks.




Nuha
017-4991289/ 012-6354797
SID: 1017481

posted from Bloggeroid

Saturday 11 January 2014

[INFO: VITAMIN CINTA]

Assalamualaikum..
CINTA pun ada vitaminnya? Kenapa panggil vitamin cinta? Tak percaya?



LELAKI:
1- Pengambilan VITAMIN CINTA sekurang-kurangnya seminggu sekali akan mempunyai lebih TENAGA dlm menikmati hubungan suami isteri.
2- NITRIK OKSIDA membantu PELANCARAN DARAH di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik.
3- Terbukti membantu terutama yang mengalami TEKANAN kerja atau MASALAH KESIHATAN.



WANITA:
1- Pengambilan sekurang-kurangnya selama tiga bulan membantu MENINGKATKAN 'SEXUAL DESIRES' dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.
2- Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN CINTA bertindak sebagai penghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan.
3- Pengambilan VITAMIN CINTA pada dos tinggi iaitu 600-800 IU setiap hari membantu badan wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk MENGIMBANGI LEBIHAN ESTROGEN dalam badan. 'ESTROGEN BERLEBIHAN' akan menyebabkan symptom PMS seperti risau, kembung perut, sakit kepala, sengugut dan “mood swings” yang sememangnya akan menganggu keadaan diri seorang wanita.



Vitamin CINTA yang dimaksudkan tu ialah VITAMIN E..





Klah selamat berhujung minggu semua!




Nuha
SID 1017481
017-4991289/ 012-6354797
(sms/ whatsapp)



posted from Bloggeroid

Friday 10 January 2014

KELEBIHAN DAN KHASIAT ALFALFA

Assalamualaikum..

Harini nuha nak share tentang ALFALFA..kata orang alfalfa ni jamu moden. Kenapa agaknya ye?

Jom berkenalan..

Alfalfa adalah sejenis tumbuhan. Raja segala tumbuhan..daripada akar sampai la ke daun khasiatnya. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi.

[KHASIAT ALFALFA UNTUK LELAKI DAN WANITA]

~ Tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian
~ Melegakan sakit sendi dan belakang
~ Menghilangkan kelesuan dan tekanan
~ Memberi kelegaan semasa haid (wanita)
~ Merawat arthitis
~ Bagus untuk elergi dan ekzema
~ Merawat athma
~ Mencuci usus bagi membuang toksik
~ Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
~ Meneutralkan asid dalam badan
~ Merawat masalah keputihan (wanita)
~ Membesar dan menegangkan payudara (wanita)
~ Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (wanita)
~ Memulihkan urat selepas bersalin (wanita)
~ Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
~ Meningkatkan stamina seorang suami
~ Melegakan sembelit
~ Membuang angin dalam badan
~ Milk booster

Memang jamu kan?? Dulu nuha ambil alfalfa ni utk boost susu badan je. tapi ha...sederet lagi khasiat dia.

Selamat berhujung minggu :)

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

Thursday 9 January 2014

Awak ke tu...

...yg perlu ESP?

Pelajar/ pekerja/ orang dewasa : Sebagai penggalak tenaga. Energy booster orang putih kata. Minum dipagi hari terasa kenyang...bagus utk mengawal berat badan.

Lelaki : Protect from any disease. (heart, cancer, etc)

Ibu mengandung : For a healthier pregnancy - well grown fetus dan membantu mengurangkan ketidakselesaan ketika hamil.

Ibu yang menyusu : Membantu menggalakkan dan mengekalkan pengeluaran susu. Pengambilan ESP yang istiqamah sepanjang penyusuan susu ibu dapat membantu pekembangan fizikal bayi secara sihat. Kulit baby halus dan gebu...tiada alergi.

Wanita : Keanjalan kulit.. Awet muda.

PROTEIN sangat penting kepada individu yang ingin kulit yang cantik dan ton warna kulit yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protein.

SHAKLEE ada produk berasaskan protein bukan GMO yg diperlukan oleh kamu-kamu yg disebutkan di atas. Energizing Soy Protein Namanya...ESP.

Tanya nuha tentang ESP ni.. nuha memang ambil ESP setiap pagi. dan sebab ESP ni la yang buat nuha terjatuh hati dengan Shaklee. tiada unsur penipuan di sini. Sama-sama kita beroleh manfaat.. in sha Allah.

pm me for more info.

Nuha Hayati
017-4991289/ 012-6354797



posted from Bloggeroid

Wednesday 8 January 2014

SET BERSALIN + MENYUSU SHAKLEE

*Wordless Wednesday*























Nak harga best? pm nuha :)
017-4991289/ 012-6354797
SID 1017481

posted from Bloggeroid

Tuesday 7 January 2014

JERAGAT...oh no!!!

Assalamualaikum semua..harini nuha nak cerita tentang JERAGAT. Jeragat adalah salah satu TANDA PENUAAN. Jom kenali jeragat..

- Bintik-bintik hitam yang kecil-kecil di muka.
- Bukan jerawat atau tahi lalat.
- Ia umpama lebihan daging warna coklat atau hitam
- Jeragat merupakan masalah kulit normal di kalangan wanita.
- Ia tidak berbahaya TETAPI ia membuatkan wajah kelihatan KUSAM dan TIDAK CANTIK..


Orang perempuan memang pantang dengan perkataan CANTIK betul tak..??


[LANGKAH-LANGKAH MENCEGAH JERAGAT]

~ Lindungi kulit daripada sinar matahari
~ Penggunaan krim yang bersesuaian dgn kulit
~ Penjagaan pemakanan
~ Pengambilan VITAMIN. Pengambilan vitamin membantu mengurangkan masalah JERAGAT. Kulit memerlukan tiga vitamin iaitu A, C dan E untuk kekal SIHAT.

Bila kulit SIHAT...mestilah CANTIK!!


Berminat nak cuba SET JERAGAT SHAKLEE? pm nuha..best price ever!!

Nuha
017-4991289/ 012-6354797
SID 1017481


posted from Bloggeroid

Monday 6 January 2014

diy masker muka

Assalamualaikum..harini nuha nak share resepi-resepi utk buat mask muka sendiri. senang dan natural...itu pasti!

1) Plain yogurt + Vitamin E (kesan: kulit lembut, anjal, bebas jerawat)
2) Collagen Powder + plain yogurt OR + toner (kesan: kulit menjadi lembut, anjal, tona sekata, pori2 mengecil dan remove blackhead)
3) Collagen Powder + Vitamin C (scrub)
4) ESP + plain yogurt (kesan: kulit lembut, anjal dan tona sekata)
5) Vitamin E (kesan: kulit lembut, berseri, bebas jerawat)
6) Vitamin C + plain water (kesan: kulit bebas jerawat dan cerah sekata)
7) Nutriferon (kawasan muka yg berjerawat. Kesan: mengecutkan jerawat)
8) Vivix (sapu rata seluruh muka. Kesan: kulit lembut, berseri dan awet muda)
9) Alfalfa (ala2 scrub)


Sumber: mamafaiz.com

Semua main ingredients berasaskan produk shaklee ok..jadi kesemulajadian bahan-bahannya terjamin..gittew!

Sesiapa yang tergerak hati nak cuba resepi-resepi ni tapi ketiadaan bahan utama, boleh dapatkannya drpd nuha.. pengedar sah shaklee anda.

Jom cantik!!

Nuha
017-4991289/ 012-6354797
SID 1017481

posted from Bloggeroid

Sunday 5 January 2014

SET KESUBURAN SHAKLEE

Assalamualaikum..
Petang ni nuha nak share tentang satu lagi set #Shaklee..

[SET KESUBURAN]

Ni dia..





UNTUK SUAMI

1) Zinc Complex
- Membantu dalam penghasilan sperma yang normal dan berkualiti.
- Membantu dalam meningkatkan penghasilan sperma.

2) Vita-E
- Membantu pengerakan sperma ke arah ovum.

UNTUK ISTERI

1) GLA Complex
- Seimbangkan hormon wanita.
- Memperbetul kitaran haid.

2) ESP
- Untuk kesuburan wanita.

3) B Complex
- Untuk elakan stress dan bantu proses pelekatan embrio pada dinding uterus



Ye nuha tahu rezeki SEMUAnya di tangan TUHAN. Tapi kita sebagai hamba-hambanya tak terkecuali untuk berusaha..kn??

pm nuha 017-4991289/ 012-6354797.

thanks!

posted from Bloggeroid

Saturday 4 January 2014

TIPS RAMBUT SIHAT

Salam.. harini nuha banyak info untuk dikongsi. Moga kita sama-sama peroleh manfaat, In sha Allah :)

# Guna PERAPI dan SYAMPOO BERASINGAN. Kandungan syampu yg mengandungi perapi TIDAK CUKUP utk memberi KELEMBAPAN yg diperlukan.

# Pakai PERAPI dgn betul iaitu dgn SATU GARIS PERAPI diletak di TALAPAK TANGAN dan kemudian diSAPUkan pada HELAIAN RAMBUT sehingga RATA.

# Pilih PERAPI yg mengandungi PROTEIN KERATIN dan SILK. Kandungan ini dpt MENGEMBALIKAN KHASIAT RAMBUT.

# Jgn mengeringkan rambut dgn MENGGOSOK RAMBUT pada TUALA. Gosokan ini menjadikan KUTIKEL RAMBUT KASAR.

# Lakukan RAWATAN DEEP CONDITIONING seminggu sekali. Gunakan masker rambut yg mengandungi PROTEIN yg berfungsi utk MENYUBUR dan MENGUATKAN RAMBUT.

# Gunakan produk dgn PERLINDUNGAN THEMAL atau SILIKON.

# Basahkan rambut dgn AIR BIASA sebelum berenang.

# KURANGKAN pemakaian GEL RAMBUT.


Info dr mamafaiz.com


Ask me more info. #Shaklee for all.


NUHA
017-4991289/ 012-6354797

posted from Bloggeroid

Is that you??

1) IBU HAMIL
2) IBU MENYUSU
3) KANAK-KANAK (Usia 0-6 tahun)
4) Individu yang ingin MENGAWAL BERAT BADAN
5) Individu yg ingin meningkatkan KEPEKAAN, DAYA INGATAN, KECEKAPAN kerja
6) LELAKI yg mementingkan kesihatan
7) WANITA yg mementingkan KECANTIKAN dan KESIHATAN

7 kumpulan individu yg SANGAT MEMERLUKAN SHAKLEE FISH OIL - OMEGAGUARD

*HEALTH IS WEALTH*

Ask me more info.


Nuha
017-4991289/ 012-6354797

posted from Bloggeroid