Sunday 29 June 2014

Resepi Kurma Shake ESP

Assalamualaikum semua. Salam Ramadhan hari pertama. Nuha percaya ramai yang selitkan ESP dalam salah satu menu sahur kan?

Harini nuha nak share resepi kurma shake dengan ESP. Kurma makanan sunnah.. Kita combinekan dengan ESP. Mudah-mudahan berkat makanan sunnah tu sama-sama kita dapat.

Bahan-bahannya:

1 sudu besar ESP
1 gelas susu segar
1 sudu besar madu
1 sudu besar plain yogurt (optional)
3 biji kacang almond
3 biji kurma tanpa biji
3-4 ketul ais

Caranya sangat mudah. Blend semua bahan-bahan diatas. Sedia diminum samada waktu sahur atau berbuka. Mudah dan memudahkan. Sihat dan menyihatkan.



Selamat mencuba :)

Hubungi nuha untuk sebarang pertanyaan dan soalan.

Nuha
017-4991289/012-6354797
SID1017481

posted from Bloggeroid

Saturday 28 June 2014

Set Berpuasa Shaklee

Assalamualaikum. Apa khabar semua. InshaAllah esok semua umat Islam akan mula berpuasa. Bersalah dengan diri sendiri sebab nuha terlupa nak share info pasal Set Berpuasa Shaklee dan Kelebihan2nya. Set berpuasa yang kita cadangkan ada 3; Meal Shakes, Performance Drink dan ESP.

Kelebihan Set Berpuasa Shaklee

1. MEAL SHAKES

Membekalkan multivitamin yang diperkaya dengan protein lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium dan vitamin D untuk keperluan minda, tumbesaran serta untuk tulang dan gigi yang sihat. Meal Shakes ni pun berfungsi sebagai milk booster ibu menyusu.

Badan kita tak dapat hasilkan sendiri asid amino ni. Badan kita sangat perlu asid amino. Jadi kita dapat asid amino daripada makanan seharian yang kita ambil. Tapi tahulah kan..makanan yang kita makan kan biasanya kita masak, jadi zat dan vitamin termusnah masa proses masak memasak tu. Sebab tu kita digalakkan ambil makanan tambahan.



Anak-anak yang baru mula nak belajar puasa pun bagus ambil Meal Shakes ni. InshaAllah, anak lebih cergas bertenaga.. Kurang rasa lesu dan pedih perut tu.

2. PERFORMANCE DRINK

Minuman isotonik semulajadi dengan perasa oren, rendah sodium dan gula. Performance Drink membantu mengekalkan kandungan air dalam badan kita dan mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk mencegah dehidrasi. Merupakan minuman kegemaran atlit. Performance drink ni ala-ala 100 plus tapi rasanya lebih sedap tau. Dengan perasa oren, sesuai diminum begitu sahaja atau dicampur bersama Mealshake dan ESP.

Performance Drink merupakan produk pilihan breastfeeding mommies yang berpuasa sebab banyak tenaga dan bendalir yang dikeluarkan ketika proses menyusu yang menyebabkan tubuh cepat letih dan mengelakkan penyahidratan. Plus, Performance drink membantu mengekalkan kelembapan kulit juga.. kecantikan tetap diutamakan. Setuju puan2 semua? :)



3. ESP
Membekalkan LONG LASTING ENERGY. Mengurangkan rasa lapar keterlaluan. Sebagai Milk Booster bagi ibu menyusu. ESP ni memang favourite Nuha. Sebab ESP ni la Nuha jatuh cinta dengan Shaklee. ESP boleh mencantikkan wajah dan kulit walaupun tak bermekap sakan semasa berpuasa. Diperkaya dengan kalsium untuk mengurangkan keasidan soya. Jadi mengurangkan risiko serangan gastrik bagi pesakit gastrik ketika berpuasa.

Nuha dah cuba puasa dengan ESP dan oat masa bersahur. Alhamdulillah memang membantu. Kalau tak, 10 pagi dah rasa pedih2 perut. Banyak khasiat ESP ni. Sambil-sambil kita niat untuk puasa dan menyusu, inshaAllah dapat manfaat lain. Kulit cantik menjelang Shawal siapa tak nak kan?





Set berpuasa shaklee juga rendah glisemik, sodium dan kolestrol membuatkan set Migthy Tripple Gem ini sesuai dinikmati oleh pelbagai golongan umur, pesakit-pesakit kanser, penghidap gastrik, anak-anak yang baru belajar berpuasa dan juga sangat-sangat sesuai dinikmati dikala anda lambat bangun tidur tak sempat nak masak atau makan sahur :)

Tahun lepas rasa syahdu je Ramadhan datang. Ramadhan pertama sebagai isteri dan tengah mengandung masa tu. Tahun ni..InshaAllah Ramadhan sebagai seorang isteri dan ibu pula. Pun rasa syahdu jugak tah tak tahu kenapa. Macam poyo2 sikit kan? Hahahaha.. Perasaan ini benar belaka okay. ;p

Oklah..Selamat menjalani ibadah puasa kepada semua.

Hubungi Nuha untuk sebarang pertanyaan dan pesanan. Da~~

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
posted from Bloggeroid

Wednesday 25 June 2014

Wordless Wednesday

Assalamualaikum.. Selamat pagi :)



Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

posted from Bloggeroid

Tuesday 24 June 2014

Sehari di Kelas

Assalamualaikum. Apa khabar semua? Moga diberi kesihatan yang optimum. Ramadhan dah dekat ni.. Tak sabar rasanya kan?

Cakap pasal Ramadhan.. Nantikan perkongsian dari Nuha tentang Set Berpuasa khas dari Shaklee. Ok berbalik pada tajuk cerita.. Semalam nuha berjaya sertai 1 lagi kelas anjuran mentor2 Shaklee nuha.



Ramai kaum hawa kan? Tapi jangan terkejut. Lelaki pun ada tau. Even nuha sendiri ada 2 orang anak biz lelaki (kami tak guna term downlines..kami guna terms anak, cucu, cicit. Lebih mesra gitu).





Nampak tak ada sorang baby tengah bertiarap kat bawah tu? Sangat santai. Mama pergi kelas.. Baby ikut sekali. Tak payah pening2 fikir nak minta tolong orang jaga.



Lama sangat tak berselfie. Izinkan daku berselfie :)

Balik kelas semalam kaki nuha lenguh2 lain macam. Dah lama tak drive meredah jam. Sebelum tidur nuha ambil 2 biji ostematrix. Alhamdulillah.. Pagi ni kaki dah tak lenguh.

Ok bai...!!

Nuha
017-4991289/012-6354797
SID1017481
FB: nuha hayati

posted from Bloggeroid

Friday 20 June 2014

Khasiat Bawang Putih

Assalamualaikum. Apa khabar? Semoga sihat-sihat semuanya menjelang Ramadhan minggu depan. :)
Bulan Jun 2014.. Bulan promosi Vitamin E Complex. Percuma 1 botol dengan setiap pembelian 6 botol Vitamin E Complex.

Nuha bukan nak cerita pasal Vitamin E Complex.. Nak cerita pasal bawang putih. Bawang putih memang banyak sangat khasiat yang kita tak tahu. Biasa kita tahu asal bawang putih je mesti ingat pasal masak memasak kan? Huhuhu. Oh.. Siapa tak tahu.. Shaklee ada produk berasaskan bawang putih. Garlic Complex namanya.



So apa kepentingan Bawang putih pada tubuh badan kita? 

1. Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana mengandungi ekstrak spearmint. 

2. Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida. 

3. Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis.

4. Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman. 

5. Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan. Garlic dapat mengeluarkan raksa, plumbum, kadmium yang merupakan logam toksik dalam tubuh dengan pantas. Logam toksik ini antara penyebab tekanan darah tinggi meningkat.

6. Melindungi sel-sel darah dari kemusnahan yang disebabkan kehadiran logam dalam tubuh dan sekaligus menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia yang terkandung dalam tubuh tanpa kita sedari.

7. Membantu menurunkan paras kolestrol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah,mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari. 

8. Membantu merawat kanser serta membantu mengurangkan peratusan bahan pencetus kejadian kanser iaitu Nitrosamine. Garlic merupakan anti-oksidan kerana mengadungi sebatian selenium+germanium+acid amino yang melindungi tubuh dari radikal bebas yang merupakan antara penyebab kanser. 

9. Mengelakkan Odema iaitu air tekumpul dalam badan terutama pada kaki dan pergelangan kaki.

10. Membantu menangani masalah organ-organ pernafasan tersumbat akibat batuk dan brokitis yang berterusan, sakit kerongkong, selesema dan resdung (sinus). 

11. Bagi yang mempunyai Diabetes - Garlic dapat meningkatkan pengeluaran insulin dan meransang hati untuk mengawal gula dalam darah.

12. Mampu melawan bakteria dan smeua jenis jangkitan pada:
- Kerongkong & Telinga (throat & ear infection)
- Perut memulas (stomach upset)
- Cirit-birit (Diarrhea)
- Bronkitis
- Luka-luka (infected wounds)
- Jangkitan yang berulang-ulang seperti telinga, kerongkong, gusi, mulut, dada, sistem air kencing

Ha.. Banyak kan khasiat bawang putih? Tak sangka.. Tapi dare ke nak makan raw bawang putih..? Nuha pernah tengok sorang kawan Sarawakian makan raw bawang putih. Impressed sangat tengok dia makan bawang putih macam tu je.. Kita? Jadi slot fear factor la kan? Hehehe..



Lebih mudah kalau kita dapat telan je bawang putih dalam bentuk pil. Setel.. Badan pun tak berbau. Oklah.. Selamat berhujung minggu semua. Hubungi nuha untuk sebarang pertanyaan dan pesanan.

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

posted from Bloggeroid

Thursday 12 June 2014

CoQhealth Bukan Sekadar Kesihatan Jantung

Assalamualaikum.

Masih dalam proses mendisiplinkan diri untuk update blog 2 kali seminggu. I can.. I can.. yes! I can. Nuha boleh!

Okeh. Mari berkenalan dengan produk coQ10 keluaran Shaklee..iaitu CoQhealth Plus.



CoQ10 Shaklee: Suplemen Untuk Jantung

Penyakit jantung dan strok merupakan pembunuh No.1 di Malaysia mendahului penyakit kanser. Majoriti pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup sihat seperti diet seimbang, senaman secara teratur, tidak merokok, miliki berat badan ideal serta mengambil suplemen yang berkualiti. CoQ10 (Coenzyme Q10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung.

KEBAIKAN CoQ10

CoQ10 Health Shaklee mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 ditambah dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang direka untuk ppenguraian dan serapan maksimum.

Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
Jantung kuat dapat memastikan darah dapat dipam dengan lancar ke suluruh pelusuk badan.

Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL.
LDL adalah kolestrol jahat. Jumlah LDL yang tinggi akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius terhadap sistem kardiovaskular. Kolestrol ini menyebabkan pembentukan plak di dalam saluran darah dan jika saluran darah semakin sempit ini akan menyebabkan serangan jantung atau strok.

Meningkatkan peredaran darah.
Apabila jantung mempunyai tenaga mencukupi, darah dapat dipam ke seluruh badan dengan lancar. Hasilnya, semua organ di dalam tubuh kita mendapat oksigen mencukupi.

Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah.
Apabila jantung mempunyai tenaga mencukupi, darah dapat dipam ke seluruh badan dengan lancar.

SELAIN CoQ10, CoQHealth Shaklee mengandungi Vitamin E dan Ekstrak Teh Hijau yang menjadikannya mempunyai kelebihan berikut:-

[/] Mencantikkan kulit
[/] Meningkatkan kesuburan
[/] Menggalakkan tekanan darah normal
[/] Melawan keletihan
[/] Meningkatkan tahap tenaga dan stamina
[/] Meningkatkan fungsi otak
[/] Membantu organ lain mengekalkan fungsi optimum
[/] Membantu dalam rawatan kanser

Best kan CoQhealth plus ni. Ada seorang customer nuha.. customer lelaki okeh. Every month belikan parents dia CoQhealth Plus ni. Nuha sebagai penjual ni pulak yang rasa terharu. Fikirkan kesihatan je yang jadi prioriti kita terhadap parents. Tak dapat jenguk diorang setiap minggu, hadiahkan supplement untuk kesihatan mereka pun dah memadai. Health is wealth kan..

Hubungi nuha untuk sebarang pertanyaan dan pesanan. Have a nice day..!

Nuha
017-4991289/012-6354797 (sms/whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

posted from Bloggeroid