Blog Nuha Hayati

Rahsia Kenapa Kaum Ayah Buncit dan Selalu Penat Terbongkar

Sebenarnya ramai lelaki yang fikir boleh ke saya ambil protein tambahan ni. Bukan untuk perempuan, bukan untuK susu je ke? Sebenarnya tidak.

KENAPA GOLONGAN LELAKI (AYAH) PERLUKAN PROTEIN DALAM MAKANAN HARIAN MEREKA?



1) Lelaki Perlukan Tenaga yang Lebih 

Mereka perlukan protein sebagai sumber tenaga. Lelaki memerlukan protein yang lebih sebab saiz badan yang lebih besar daripada wanita dan kadar metabolisme lelaki lebih tinggi. Jadi mereka perlu lebih energi dengan ambil protein yang cukup.

2) Sebelum Jadi Ayah Banyak Otot, Lepas Jadi Ayah Banyak Lemak

Lelaki biasanya sebelum jadi ayah otot mereka mantap, tegap. Tapi bila semakin bertambah usia, anak semakin bertambah, susah untuk mereka kekalkan jisim otot (muscle mass).

Jadi kekuatan otot akan berkurangan dan berat badan akan semakin bertambah. Pertambahan berat ni bukan sebab otot, tapi lemak.

Jadi penting untuk pastikan sumber protein yang diambil tu sihat, bina otot dengan senaman supaya pembakaran lemak berlaku dengan lebih sempurna.

Kalau seseorang tu mempunyai otot yang lebih berbanding lemak, maksudnya dia mempunyai kadar metabolisme yang lebih tinggi. Jadi pembakaran lemak akan berlaku dengan lebih bagus.

Secara tak langsung risiko untuk dapat "1 pack" tu lebih rendah.

3) Kesuburan Lelaki

Orang lelaki apabila semakin berusia mereka pun mengalami masalah seperti wanita, iaitu endropose. 

Waktu ni hormon lelaki akan semakin menurun. Bila hormon menurun ada juga yang berisiko kepada masalah kesihatan yang berkait dengan prostat dimana ia akan beri kesan kepada kesuburan lelaki. 

Jadi pentingnya pengambilan protein yang lengkap dan cukup untuk penghasilan hormon. Jika cukup protein, kehidupan yang sihat dan jaga pemakanan akan membantu dalam mengurangkan masalah hormon yang menurun secara drastik dan mengurangkan risiko kesihatan yang berkait dengan prostat.

Jadi kenapa kaum ayah perlukan protein secukupnya?

1) Memberi tenaga sepanjang hari sebab protein akan meningkatkan kadar metabolisme.

2) Menggalakkan perkembangan otot.

3) Mengekalkan kekuatan otot (protein merupakan blok asas until pembinaan sel. Jadi ia akan membantu dalam membina otot dan mengelakkan masalah perut buncit dikalangan lelaki.

4) Meningkatkan kesihatan prostat. Isoflavones bagus dalam mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan lelaki.

PROTEIN TERBAIK UNTUK KAUM AYAH

ESP Soy Protein Isolate Powder Shaklee merupakan satu-satunya produk dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral.



Satu hidangan ESP Soy Protein Isolate Powder bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan manusia.  

Promosi ESP Soy Protein Isolate Powder: Anda Layak Nikmati 5% Diskaun

Hubungi Nuha untuk konsultasi kesihatan dan produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (Call/ WhatsApp/ Telegram)
FB: Nuha Hayati
IG: nurul_hayati_hanisah

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox