Blog Nuha Hayati

3 Tip yang Anda Boleh Ikut untuk Kesihatan Optimum

Di Shaklee, kami tidak memfokuskan kepada bisnes semata-mata. Keutamaan kami adalah kepada gaya hidup dan kesihatan yang optimum. Shaklee adalah satu gaya hidup. Nuha kongsikan 3 saranan Shaklee yang boleh anda amalkan untuk kesihatan yang optimum, inshaAllah dengan izinNya jua.

3 SARANAN SHAKLEE YANG BOLEH ANDA IKUT UNTUK KESIHATAN OPTIMUM

3 Tip Kesihatan Optimum dari Shaklee
3 Saranan Shaklee untuk Kesihatan Optimum
Gambar dari: www.partnersforhealthyliving.com

1) MAKAN SIHAT

Pelan pemakanan yang sihat termasuklah pemilihan pemakanan yang seimbang merangkumi buah-buahan, sayur-sayuran, gandum dan produk tenusu rendah atau bebas lemak.

2) SENAMAN DAN KEKALKAN BERAT BADAN OPTIMUM

Lakukan aktiviti fizikal secara teratur sebagai komponen utama dalam pengurusan kesihatan.

Bersenam penting untuk menggalakkan kesihatan keseluruhan dan kesejahteraan serta mengurangkan risiko kepada penyakit-penyakit kronik.

3) PENGAMBILAN MAKANAN TAMBAHAN SECARA BIJAK 

Pengambilan multivitamin atau suplemen mineral yang komprehensif dan seimbang dengan sekurang-kurangnya 450mg kalsium dan vitamin D adalah pilihan yang tepat.

Pastikan anda mengambil sumber protein yang cukup setiap hari. Protein merupakan blok asas dalam pembinaan tubun badan, untuk kekal bertenaga dan kulit yang sihat.

Cuba untuk tingkatkan mengambilan asid lemak Omega 3, EPA dan DHA. Nutrisi-nutrisi ini sangat berkait dengan pengurangan risiko penyakit jantung dan menyokong menambah baik keradangan dan tindak balas metabolik.

Nutrisi anti oksidan pula membantu dalam memelihara sel daripada serangan penuaan. Jadi, pastikan anda mempertimbangkan nutrisi yang kaya dengan fungsi anti oksidan seperti vitamin C dan E serta beta karotin.

Pastikan juga anda mengambil vitamin B penting termasuklah asid folik, vitamin B6 dan B12 untuk menyokong perlindungan DNA dan menyokong penuaan yang sihat.

Akhir sekali penekanan kepada nutrisi probiotik dalam menyokong pencernaan yang sihat dan fungsi imun.

Nuha suka dan mengamalkan supplement keluaran Shaklee. Produk-produk Shaklee adalah natural, telah diuji secara klinikal tentang keselamatan dan keberkesanan produk sebelum dijual di pasaran. Live well, be well.

Hubungi Nuha untuk konsultasi kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (Call/ Whatsapp/ Telegram)
FB: Nuha Hayati
IG: nurul_hayati_hanisah

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox