Blog Nuha Hayati

ESP dan Ibu Menyusu


Assalamualaikum..

Bestnya hujung minggu kan? dapat spend masa dengan family :)

Ok nuha masih nak share tentang ESP. Tapi kali ini untuk ibu-ibu menyusu..termasuklah nuha. Nak kata nuha pun pengguna ESP la tu. he.

Gambar hiasan. Breastfeeding itu indah. Sumber: Google image
Untuk mereka yang baru tertarik nak berkenalan rapat dengan ESP..ESP menyediakan 14g protein soya. Yang bestnya tentang protein soya Shaklee ini adalah protein soyanya adalah soya berkualiti tinggi bukan-GMO.

ESP dilengkapi dengan semua asid amino yang diperlukan badan bagi proses sintesis protein termasuklah sembilan asid amino penting.

Antara Manfaat ESP untuk Ibu-ibu Menyusu:

1) Memberi tenaga berpanjangan kepada ibu. 
Ini memang nuha tersangat setuju yang amat. Awal-awal dulu baby nuha selalu meragam. nuha nak masak nak makan memang tak sempat, bukan tak nak makan okeh. Lagipun masa tu the only option yang ada is ESP.

So nuha minum ESP waktu pagi dan petang. Memang amazing sangat!! Tidaklah nuha terpengsan di tengah hari. Hihi.

2) Memberi lebih protein kepada ibu.
Seperti yang kita semua tahu, pretein adalah asas dalam proses pembentukan sel dan merupakan kandungan penting dalam susu ibu. Protein dalam ESP tolong topup kekurangan nutrisi si ibu dalam diet harian. Apa yang ibu consume..baby pon consume jugak.

3) Kulit baby halus, gebu dan licin.
Ni biasa kita dengar pasal ruam susu kt muka baby kan? Alhamdulillah..Dahlea takde tu semua. Mertua pun tegur..bagus licin je muka Dahlea. Mommy dia ape lagi..syok la kembang setaman ye tak. hehe.

Okeh ni je yang terlintas di fikiran nuha buat masa ni. Tapi nuha nak share juga positive side effect daripada pengambilan ESP ni.

1) Rambut cantik terurus dan kurang gugur.
Tadi kan nuha cakap nak makan pon tak sempat. Nak mandi dan syampoo rambut agak-agak sempat tak? hehe..harus tak sempat.

Tapi nuha seriously notice dan perasan..'ok jugak rambut aku ni walaupun tak regular cuci dan tak cuci guna syampoo 'mahal'. huhu

2) Kuku cantik.
Ni lagi satu kes bukan syok sendiri. Well badan kita haruslah kita tahu setiap inci ye tak? Nuha memang daripada dulu ada kuku yang tak rata tu. Tak licin..ala-ala bergerigi gitu.

Siapa yang ada kuku begitu mesi faham jenis kuku yang nuha cuba describe ni. Tapi dalam tempoh nuha consume ESP..belek-belek kuku..hmmm...lawa gak kuku aku tetiba. ha gitu..

3) Kulit cerah, tidak berminyak, bebas blackhead/ whitehead, jeragat masa mengandung semakin pudar.
Ini memang nuha slowly notice. Dalam tempoh berpantang nuha memang kerap berulang alik ke klinik sebab Dahlea ada jaundis.

Tahu je la ibu berpantang.. Asal boleh. Tapi nuha boleh yakin dan terasa cun je keluar rumah tak tepek apa-apa di wajah.

Dan lagi..terdetik dalam hati. Biasa aku dengar orang dalam pantang ni selebet..tapi aku tengok aku ni ok je cun. kuku cantik..rambut cantik. Masa tu nuha memang tak study langsung tentang manfaat ESP ni.

Yang nuha tahu ESP ni untuk bagi susu badan pekat. Tu je. Kesian kat diri sendirik sebab tak tahu dan tak nak amik tahu. Kih Kih.

Banyak manfaat ESP sebenarnya..ESP produk pertama Shaklee yang nuha guna. Dan lepas guna memang jatuh hati sungguh dengan ESP. Tambah jatuh hati lagi bila terrrrperasan side effect consumption ESP. No wonder la ESP ni HOT SELLING di Shaklee. Memang HOT pon.

Ok tu saja setakat yang terlintas. Yang baik kita kongsi-kongsi. Akhir kata..Happy Breastfeeding mommies!!

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/whatsapp/call)
SID 1017481

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox