Blog Nuha Hayati

Tips Kekal Langsing

Assalamualaikum..

harini nuha nak bagi sedikit tips utk kita semua kekal langsing. Sebenarnya bila cakap soal KURUS dan LANGSING semua ni..kita mesti terfikir tentang senaman, pergi gym, aerobik dll. Tapi sebenarnya bila kita mula berfikir utk kurus langsing cantik menawan..perkara penting yang kita kena buat adalah menjaga ATTITUDE dan PEMAKANAN.

...YOU ARE WHAT YOU EAT...



Ok jom ke tips langsing!!


1) MAKAN DENGAN KERAP
Silalah selalu2 makan tetapi dalam kuantiti yang SEDIKIT atau sederhana supaya tubuh tidak KEHABISAN TENAGA dan tidak berasa TERLALU LAPAR. Rasa terlalu lapar membuat kita makan dengan lebih banyak.


2) UTAMAKAN PROTEIN DLM SETIAP HIDANGAN. 
Individu yang mengambil makanan berPROTEIN TINGGI lebih merasa PUAS dengan makanan yang dimakan dan KURANG berasa LAPAR. Individu yang makan 30% KALORI daripada makanan bersumber PROTEIN berpeluang MENGEKALKAN KELANGSINGAN BADAN. Tingkatkan pengambilan PROTEIN seperti PUTIH TELUR, TUNA, AYAM TANPA KULIT, KEKACANG dll. Jadi individu yang memilih untuk mencuba ESP atau CINCH Shaklee.. Anda telah membuat pilihan yang sangat tepat!


3) AMALKAN PENGAMBILAN MAKANAN RENDAH KALORI DAN RENDAH LEMAK.
Makanan yang mengandungi banyak AIR boleh membantu menolong mengurangkan rasa LAPAR. Makanan seperti BUAH-BUAHAN dan SAYUR-SAYURAN boleh dimakan dalam kuantiti yang BANYAK. Kurangkan pengambilan makanan berKALORI TINGGI dengan memakan SALAD sebelum mengambil MENU UTAMA.


4) WAKTU TERBAIK UTK MINUM AIR.
Minum air pun ada waktu-waktunya tertentu yang didapati baik untuk kesihatan badan. Waktu yg dicadangkan adalah AWAL PAGI selepas bgn tidur, 30 MINIT SEBELUM WAKTU MAKAN, dan SEPANJANG HARI. Pengambilan 1.5L air sejuk atau air putih (sekurang-kurangnya 240 ml air sejuk atau air putih) boleh membantu anda memBAKAR KALORI BERLEBIHAN dalam badan.



pm nuha utk maklumat lanjut tentang SET PENGURUSAN BERAT BADAN SHAKLEE dan bagaimana setiap daripada produk yang dicadangkan seperti di bawah membantu anda untuk menurunkan berat badan. thanks.




Nuha
017-4991289/ 012-6354797
SID: 1017481

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox