Blog Nuha Hayati

Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan

Semakin ramai yg memilih makanan tambahan minyak ikan sebagai salah satu ikhtiar untuk sihat.

Assalamualaikum & hai.. Semoga semua sihat dan ceria selalu.

Dulu waktu kecil mak nuha bagi kami makan Scott Emulsion. Ala.. yg kotak oren gambar pakcik nelayan pikul ikan tu. Korang ada makan tak masa kecik-kecik? Mesti pernah punya kan. Ramai yg sedia maklum minyak ikan ni bagus untuk perkembangan otak.

Harini nuha nak cerita pasal Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan.

To be specific.. nuha nak cerita pasal minyak ikan jenama Shaklee (Omega Guard).

Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan
Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan

Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan

1) Mencegah Penyakit Saluran Darah dan Strok

DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melicinkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher atau sakit kepala. Ia juga merendahkan kolesterol, menghindar pembekuan darah di dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolesterol LDL, mengawal masalah obesity, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, dan membantu mengurangkan penyakit jantung.

2) Membantu Tumbesaran & Perkembangan Otak Janin & Membantu Perkembangan Memori

DHA adalah nutrient utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah penyakit alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard membekalkan 990mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

3) Meningkatkan Sistem Imun dan Menyihatkan Paru-paru

Omega Guard membantu mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronchitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE, dan penyakit buah pinggang.


4) Menentang Kanser

Kajian telah menunjukkan bahawa omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif. 

Promo minyak ikan terbaik dunia yg berlangsung sepanjang November 2014 ni.. Beli 6 botol Omega Guard dan dapat 1 botol secara PERCUMA, PERCUMA keahlian Shaklee seumur hidup dan CASH bonus pada pertengahan Disember 2014. 

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsaapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox