Blog Nuha Hayati

Omega Guard untuk Kurus

Heboh diperkatakan bulan November ni bulan borong Omega Guard. Golongan yg memborong ni termasuklah individu2 yg dalam proses utk menurunkan berat badan.

Assalamualaikum & hai..

Sebenarnya nuha draft macam2 topik utk dikongsi. Tapi memandangkan promosi hangat Omega Guard dah tinggal beberapa hari boleh kira dengan jari dah, so nuha up dulu topik Omega Guard. 

Ramai yg ingat Omega ni hanya utk minda saja. Rupa-rupanya masih ramai yg tak tahu..

Omega 3 mampu mengurangkan berat badan.

Gambar dari www.onegreenplanet.org

Sebelum nuha cerita details macam mana Omega 3 mampu mengurangkan berat badan, kita check dulu kandungan yg ada dalam Omega Guard Shaklee.

Omega Guard dihasilkan daripada minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuklah EPA, DHA, ALA dan lain-lain. Satu sajian Omega Guard membekalkan 990mg asid-lemak omega 3 EPA dan DHA.

Baca: Kelebihan Omega Guard

Macamana komponen EPA & DHA ni membantu dalam menurunkan kolesterol?

Asid lemak omega 3 meningkatkan tahap kolesterol HDL dan menurunkan tahap kolesterol LDL.

HDL - Koleterol baik
LDL - Kolesterol jahat

Persoalannya..

Macam mana asid lemak omega 3 menurunkan tahap kolesterol LDL? 

Dengan meningkatkan paras hormon leptin dalam tubuh. Hormon leptin adalah hormon yg mengawal rasa lapar (rasa nak makan). Dengan peningkatan paras leptin, selera makan akan berkurang.

Leptin juga mengawal hormon yg dikeluarkan oleh tiriod. Tiriod yg dilepaskan ke dalam aliran darah dapat membantu meningkatkan metabolism badan kita. Setiap sel dalam tubuh badan kita bergantung kepada hormon tiroid utk mengawal metabolism badan. Maka..

Apabila metabolism badan meningkat, lebih mudah berat badan diturunkan.

Gambar dari nutritionwonderland.com

Dengen mengamalkan mengambilan omega 3, badan akan bertindak balas dgn lebih lancar terhadap hormon leptin. Apabila metabolisn badan meningkat, pembakaran lemak juga turut meningkat.

Baca: Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Omega Guard

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox