Blog Nuha Hayati

7 Manfaat Utama Sustained Release Vita C 500mg Shaklee

Vita C adalah vitamin asas yg agak koman di kalangan masyarakat kita. Sebab.. dari kecil pun parents kita supply Vita C. Masih ingat Appeton Vita C?

Assalamualaikum & hai.

Harini nuha nak share pasal Vita C. Ada yg tak tahu pun kepentingan Vita C tapi masih mengamalkannya. Its a good habit. Teruskan ya kawan2.


Manfaat Utama Sustained Release Vita C 500mg Shaklee

Sumber: FB Shaklee Malaysia
1) Membentuk Kolagen
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

Sumber dari theotherkhairul.blogpot.com
2) Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan Vita C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yg lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Sumber dari mynewshub.cc
3) Meningkatkan Sistem Imun
Membina sel darah merah yg sihat utk penyerapan zat besi yg lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan system imun, mempertingkat alergi hidung dan kulit, dan asthma. Juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom selsema.

Baca: 4 Kelebihan Vitamin C Shaklee

4) Memerangi Kanser
Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yg berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells utk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya drpd tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

5) Mencantikkan Kulit
Pengambilan Vitamin C setiap hari utk kulit yg lebih cerah, melambatkan proses penuaan, dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

Sumber dari pinkylaptop.blogspot.com
6) Memperbaiki Insomnia
Vitamin C memperbaiki insomnia, stress dan masalah berkaitan mental seperti keresahan.

7) Mengekalkan Kolesterol Sihat
Ia mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yg sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Baca: Promosi Shaklee Disember 2014

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox