Monday 30 September 2019

3 Gaya Hidup Sihat dengan Jom Detox Jutawan

Umum mengetahui detox adalah langkah yang penting untuk mencapai kesihatan yang terbaik secara menyeluruh, mungkin ada sedang fokus untuk kurus, meningkatkan tenaga, melegakan kembung perut atau sembelit, membendung nafsu makan, mengurangkan tekanan, menguatkan sistem imun, atau memperbaiki kulit.

3 GAYA HIDUP SIHAT DENGAN JOM DETOX JUTAWAN

Tak perlu tunggu berusia baru mula nak ambil berat kesihatan badan. Mencegah itu sentiasa lebih baik daripada mengubati. Kalau kita dah cegah tapi masih dihinggap penyakit, setidak-tidaknya tiada sesalan di kemudian hari. Kesihatan badan suatu nikmat dan amanah. Jadi kita wajib jaga elok-elok. Kalau diri sendiri tak cakna, siapa lagi nak diharapkan untuk jaga tubuh badan kita ni.

Kesihatan yang baik adalah perkara yang paling berharga di dunia. Tanpanya, semua perkara lain menjadi tidak bermakna. Di Shaklee, kami adalah penyokong tegar gaya hidup sihat, termasuk pilihan makanan yang sihat, dan senaman yang kerap, dan suplemen yang bijak.

3 gaya hidup sihat ini telah dimasukkan ke dalam Program Jom Detox Jutawan.

Baca: Kelebihan Program Jom Detox Jutawan

1- MAKAN SECARA SIHAT

3 Gaya Hidup Sihat Shaklee
Program Jom Detox Jutawan menerapkan gaya pemakanan secara sihat

Pelan pemakanan sihat termasuklah pilihan menyihatkan yang menekankan kepada pengambilan buah-buahan, sayur-sayuran, bijian penuh, dan produk susu bebas-lemak atau rendah-lemak.

Melalui Program Jom Detox Juwatan, para perserta diberikan dengan menu 7 hari detox. Untuk memudahkan para peserta, panduan senarai barang dapur juga akan disediakan.

Tak perlulah termenung sampai berjam-jam di pasaraya memikirkan nak beli apa sepanjang tempoh detox.

Sepanjang tempoh 17 hari detox, hidup awak akan dipenuhi dengan hidangan berkhasiat berwarna-warni yang akan "merubah badan awak kepada yang baru".

Baca: 5 Testimoni Bukti Kejayaan Program Jom Detox Jutawan

2. BERSENAM DAN CAPAI BERAT YANG SIHAT

3 Gaya Hidup Sihat Shaklee
Bersenam dan Capai Berat Badan Sihat dalam Program Jom Detox Jutawan

Jadikan aktiviti fizikal yang kerap dan teratur sebagai komponen utama program pengurusan kesihatan awak untuk menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan menyeluruh dan mengurangkan risiko penyakit kronik.

Sepanjang tempoh berdetox awak akan dipandu untuk melakukan senaman. Ada senaman ringkas yang semua orang mampu buat dan ada juga senaman yang nampak ringkas tapi sebenarnya agak mencabar.

Inilah masanya untuk lihat kemampuan diri lakukan senaman!

3. SUPLEMEN SECARA BIJAK

3 Gaya Hidup Sihat Shaklee
Pengambilan Suplemen Sesuai Menyokong Proses Detoks

“Solusi Menyeluruh Detoks Shaklee” boleh diambil setiap hari sebagai supplemen pemakanan yang berzat dan ia juga membantu dalam menangani sisa toksik berlebihan di dalam tubuh. Toksin berlebihan berpotensi memberi kesan buruk akibat tekanan oksida. Dengan mengikut saranan dan panduan Coach Detox kami, awak mampu memperoleh kebaikan optimum melalui Program Jom Detox Jutawan ini.

Tidak seperti produk pencuci kolon atau laksatif, Solusi Menyeluruh Detox Shaklee menggunakan gabungan herba-herba dan nutrien semula jadi yang lain bagi menyokong proses detoksifikasi semula jadi. Mari kita lihat produk-produk di dalam set ini yang membantu memberi anda permulaan yang lebih segar!

DTX COMPLEX

Shaklee DTX Complex
DTX Complex

Dicipta untuk membekalkan nutrisi yang menyokong dan merangsang fungsi hati yang sihat.*

HERBLAX

Shaklee Herblax
Herblax

Digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit ringan dan untuk menyokong pergerakan usus.*

ALFALFA COMPLEX 


Shaklee Alfalfa Complex
Alfalfa Complex

Dikenali sebagai gudang nutrien. Akar tunjangnya mencecah sedalam 6 meter membekalkan pelbagai nutrien dan mineral.*

PEPPERMINT-GINGER PLUS

Shaklee Peppermint-Ginger Plus
Peppermint-Ginger Plus

Membekalkan herba semula jadi untuk memberi kelegaan kepada sistem penghadaman anda.*

Baca: 3 Pakej Pilihan Program Jom Detox Jutawan

*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Ini adalah iklan produk ubat.

VIVIX

Shaklee Vivix
Vivix

Minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

Kekacang mentah, Biji benih, avokado dan pir mengandungi lemak sihat yang penting, dimana ia membantu dalam memperlahankan proses penghadaman untuk memberi awak lebih tenaga dan rasa kenyang yang lebih lama. Oleh sebab itu kami tambahkan Cinch Shake Mix dalam Pakej Jom Detox Jutawan.

Baca: 7 Masalah Kesihatan Selesai Dengan Detox

CINCH SHAKE MIX

Cinch Shake Mix dihasilkan daripada soya bukan gmo adalah minuman yang lazat, pantas dan berkhasiat untuk anda. Ia membekalkan nutrien umpama satu hidangan lengkap serta mengandungi leusine bagi membantu mengekalkan otot untuk mencapai berat badan sihat.

Shaklee Cinch Shake Mix
Cinch Shake Mix
Program Jom Detox Jutawan satu program jangka masa pendek yang akan mendedahkan awak kepada gaya hidup lebih sihat yang awak akan teruskan selepas program detox tamat. Awak dah baca tentang kebaikan detoks, dan pastinya awak nak alaminya sendiri. Bagaimana untuk anda mulakan? Hubungi Nuha sekarang untuk sertai Program Jom Detox Jutawan sekarang juga.

Nuha Hayati
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Sunday 29 September 2019

Mudahnya Buat Bisnes Shaklee Di Hujung Jari

Apabila sebut pasal bisnes, kita mesti terfikirkan kedai. Kat mana kita nak buka kedai, berapa harga sewa bulanan untuk tapak kedai, berapa ribu perlu sediakan modal mula bisnes, modal stok produk dan macam-macam lagi kos untuk mulakan suatu bisnes. Tapi dengan Bisnes Shaklee tak perlukan awak sewa tapak kedai, tak perlukan modal ribu-ribu, tak perlukan stok produk bertimbun-timbun. Segalanya mudah di hujung jari anda. Rebut peluang ini sekarang!

MUDAHNYA BUAT BISNES SHAKLEE DI HUJUNG JARI

Bisnes di hujung jari hari ini pada tahun 2019 dah jadi satu trend dan kerjaya bagi ramai individu. Kalau 10 tahun lepas orang yang bisnes atau jadi penjual online tu suatu yang agak rare, tapi harini ia dah jadi suatu yang normal. Malah sangat bagus sebab mampu beri pendapatan sampingan mahupun pendapatan utama kepada ramai orang termasuklah Nuha sendiri.

Bisnes Shaklee Mudah di Hujung Jari
Bisnes Shaklee Mudah di hujung Jari

Nuha dah kongsi topik ni banyak kali dan Nuha akan terus berkongsi peluang ni supaya lebih ramai lagi insan-insan memerlukan tahu dan ambil peluang yang ada.

Baca: 4 Kisah Kejayaanku Dalam Shaklee

Ada banyak bisnes online awak boleh buat, pilih je mana yang berkenan dan sesuai dengan minat kemudian bolehlah mula buat marketing. Tunggu! Nuha kongsikan hari ini kenapa awak mesti buat bisnes Shaklee.

1- SENTIASA ADA MENTOR SEBAGAI RUJUKAN

Kadang-kadang bila kita nak mulakan sesuatu tu kita blur, tak tahu nak mula macam mana. Ada masa bukan semua perkara kita ada "geng" nak buat sama-sama. Ada sesetengah keadaan yang perlukan kita untuk bergerak sendiri.

Dengan bisnes Shaklee, sentiasa ada mentor yang akan pandu awak mulakan bisnes, latih sampai awak boleh berdikari boleh run bisnes serta kembangkan team sendiri. 

Siapa mentor untuk bisnes Shaklee awak?

Nuha lah!

2- SUPPORT GROUP

Tadi mentor, sekarang support group pula. Bisnes Shaklee ni bisnes berjemaah. Buat bisnes ramai-ramai ni best sebab boleh saling bagi semangat, tukar-tukar idea dan info. Bila meriah kita tengok kawan semangat berbisnes kita pun secara tak langsung akan menggerakkan bisnes kita sendiri.

Dalam keluarga ada mak ayah dan adik beradik, dalam bisnes Shaklee ada mentor dan sidelines dalam support group yang sama.

Sebut pasal support group ni, Nuha di bawah payung besar #Jutawan. Kami ada support group media sosial yang sentiasa aktif dengan kelas-kelas ilmu bisnes dan juga info tentang produk.

Baca: 4 Kisah Kejayaanku Dalam Shaklee

3- 3 STEP MUDAH BISNES SHAKLEE

Relaks tau bisnes Shaklee memang mudah terutamanya untuk orang yang memang dah jadi pengamal Produk-produk Shaklee. Awak dah tahu betapa bestnya produk Shaklee sebab tu awak terus-terus top up produk bila habis kan?

#KesanShaklee tu awak dah rasa. Jadi apa yang awak rasa tu kongsikan kepada lebih ramai orang. Beritahu pada semua ahli keluarga dan kawan-kawan biar mereka semua jadi lebih sihat, lebih bertenaga, lebih cantik macam awak juga.

Baca: 3 Step Mudah Jana Duit Tepi Di Media Sosial

4- MODAL PERMULAAN DI BAWAH RM80

Memang, modal permulaan bisnes Shaklee hanya RM75 saja (kit keahlian dan kos penghantaran kit keahlian). Ramai orang pening kepala bila sebut pasal mulakan bisnes perlukan modal beratus-ratus dan ada juga mencecah ribuan ringgit. Tapi modal permulaan bisnes Shaklee sangat rendah. Bisnes jual produk antarabangsa tapi modal mesra poket.

Peluang yang mesti awak rebut!

Baca: Ada Apa Dengan Shaklee?

Kita berbisnes nak jana pendapatan bukan kerugian. Tapi kalau belum pun mula bisnes perlu laburkan sejumlah modal yang besar, pening kepala juga tu kan. Bisnes Shaklee bisnes modal rendah dan risiko menanggung kerugian pula hampir tiada.

5- TAWARAN PULANGAN BESAR

Modal permulaan rendah, risiko untuk tanggung kerugian pun sangat rendah. Sudahlah macam tu syarikat tawarkan macam-macam bonus pula. Itu tak termasuk untung runcit hasil jualan produk tau.

Bonus peribadi, bonus prestasi kumpulan, bonus sebagai pemimpin perniagaan, bonus kereta, trip melancong percuma pun ada!

Baca lanjut di link di bawah.

Baca: 3C Janjikan Bisnes Shaklee Luar Biasa

Tahun ni Nuha dah masuk tahun keenam berbisnes Shaklee. Secara peribadi Nuha rasa bisnes Shaklee adalah salah satu pilihan yang tepat Nuha dah buat dalam hidup ini. Nuha akui bisnes Shaklee ada cabarannya yang tersendiri, tapi bisnes lain pun ada cabaran masing-masing. Jadi daripada menjadi pemerhati dan penunggu, mari kita melangkah seiringan berganding bahu bersama Shaklee.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289 
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Saturday 28 September 2019

3 Pakej Pilihan Program Jom Detox Jutawan

Alhamdulillah makin ramai dah sedar tentang detox, manfaat dan keperluan tubuh badan kita menjalani detox dan semakin ramai yang mula merisik-risik dan menyertai Program Jom Detox Jutawan. Tahniah Nuha ucapkan.

3 PAKEJ PILIHAN PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Bagi yang baru singgah ke blog ini Nuha ucapkan selamat datang. Terima kasih sebab sudi singgah ke sini. Semoga segala yang Nuha kongsikan dapat beri manfaat kepada semua yang membaca. Kepada yang masih belum tahu tentang detox, manfaat detox dan kelebihan menyertai Program Jom Detox Jutawan, awak boleh klik link ini.

Baca: Kenapa Perlu Detox Jika Nak Kurus

Entri kali ini Nuha akan bawakan Pakej Pilihan dalam Program Jom Detox Jutawan. Awak boleh pilih mengikut keperluan dan kesesuaian serta budget masing-masing. Terdapat 3 Pakej yang ditawarkan;

1. SET DIAMOND

Program Jom Detox Jutawan
Set Diamond Program Jom Detox Jutawan

Set Diamond ini terdiri daripada 7 produk iaitu 2 canister Cinch Shake, Vivix, DTX Complex, Herblax, Peppermint Ginger Plus, dan Alfalfa Complex (L). Harga yang ditawarkan adalah RM999 termasuk yuran pendaftaran sebagai ahli Shaklee dan yuran Coach Detox.

Baca: 7 Masalah Kesihatan Selesai Dengan Detox

2. SET PLATINUM

Program Jom Detox Jutawan
Set Platinum Program Jom Detox Jutawan

Set Platinum ini terdiri daripada 6 produk iaitu Cinch Shake, Vivix, DTX Complex, Herblax, Peppermint Ginger Plus, dan Alfalfa Complex (L). Harga yang ditawarkan adalah RM899 termasuk yuran pendaftaran sebagai ahli Shaklee dan yuran Coach Detox. Beza Set Platinum dan Set Diamond adalah pada kuantiti Cinch Shake.

Set Platinum awak dapat 1 canister Cinch Shake. Kalau Set Diamond awak dapat 2 canister Cinch Shake. Daripada segi penjimatan, belian Set Diamond lebih menguntungkan dan menjimatkan. Hanya dengan menambah RM100, awak dapat 2 canister Cinch Shake. Kat sini awak dah jimat sehingga RM45.

3. SET GOLD

Program Jom Detox Jutawan
Set Gold Program Jom Detox Jutawan

Set Gold ini terdiri daripada 5 produk iaitu Cinch Shake, DTX Complex, Herblax, Peppermint Ginger Plus, dan Alfalfa Complex (s). Harga yang ditawarkan adalah RM495 termasuk yuran pendaftaran sebagai ahli Shaklee dan yuran Coach Detox.

Beza Set Gold berbanding Set Platinum dan Set Diamond adalah Set Gold menawarkan Alfalfa Complex saiz kecil (Set Platinum dan Set Diamond dapat Alfalfa Complex botol besar) dan Set Gold adalah tanpa Vivix.

PANDUAN PEMILIHAN PAKEJ PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Nuha sertakan sedikit panduan kepada awak supaya awak lebih jelas pakej mana yang bersesuaian dengan awak dan semestinya supaya awak dapat kesan detox yang terbaik.

Set Detox Terbaik
Kelebihan Set Gold dan Set Platinum dalam Program Jom Detox Jutawan

Dengan Set Gold, awak akan menikmati sehingga 6 manfaat kesihatan iaitu buang lemak dan menjaga kesihatn kolesterol, menurunkan berat badan dan kempiskan perut, mengurangkan keinginan (craving) pada makanan dan minuman manis, mengurangkan angin dan perut sebu serta menyelesaikan masalah gastrik, memberikan bekalan protin pada badan dan rasa kenyang dengan lebih lama dan membantu dalam menyelesaikan masalah badan menggelebeh. 

Sangat berbaloi Set Gold ni. Tapi kalau awak inginkan kesan yang lebih mantap dan menyeluruh, Set Platinumlah yang awak perlukan selama ini. Dengan Set Platinum, awak boleh menikmati sehingga 14 manfaat kesihatan. Banyak sangat!

Dah alang-alang awak ambil Set Platinum, upgrade sikit lagi kepada Set Diamond dengan tambahan RM100 sahaja dan awak jimat lebih lagi seperti yang Nuha dah terangkan kat atas tadi.

5 KELEBIHAN PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Group Jutawan menawarkan Program Jom Detox untuk awak sertai dan rasai sendiri pengalaman berdetox dan pengalaman ibarat memiliki tubuh badan yang baru. Kami menyediakan program detox sepanjang 17 hari. Dalam masa 17 hari ini, awak akan terima sehingga 5 keistimewaan iaitu bimbingan intensif daripada coach detox yang berkelayakkan dan berpengalaman, himpunan resepi detox yang sangat sedap lagi berkhasiat, teknik melakukan senaman mudah, info berkaitan detox dari semasa ke semasa dan nikmatilah yuran coach detox serendah RM20 sahaja.

Baca: Kelebihan Program Jom Detox Jutawan

Awak boleh klik link di atas untuk bacaan lanjut 5 kelebihan Program Jom Detox Jutawan. Baca juga pengalaman bekas peserta-peserta Program Jom Detox Jutawan pada link di bawah. 


Hubungi Nuha untuk dapatkan Pakej Program Jom Detox Jutawan pilihan awak. Jom mulakan hari baru dengan lebih tenaga, semangat, bentuk badan dan paras idaman serta kesihatan yang lebih baik dengan Program Jom Detox Jutawan.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Friday 27 September 2019

Rahsia Capai Bucket List Dengan Incentive Trip Shaklee

Capai Senarai Impian (Bucket List) dengan Shaklee, mulakan sekarang dan jangan bertanggguh lagi dah. Bucket list beri seseorang itu suatu arah tujuan dalam hidup. Ia pandu kita kepada perkara dan pengalaman baru. Bucket list juga memastikan tujuan dan fokus kita bergerak seiringan. Dengan fokus pada bucket list, ia akan memberi arah dalam hidup kita. "Go with the flow, no more!"

RAHSIA CAPAI BUCKET LIST DENGAN INCENTIVE TRIP SHAKLEE 


Incentive Trip Shaklee
Capai Percutian Percuma Tajaan Shaklee
Gambar dari: shaklee.com.my

All our dreams can come true if we have the courage to persue them.
                                                                                         -Walt Disney

Jom mulakan bisnes Shaklee sekarang! Shaklee menawarkan kehidupan yang lebih baik dengan kesihatan yang baik, mulakan bisnes kita sendiri, dan bina kehidupan yang diidamkan. Dalam entri sebelum ni Nuha dah kongsi insentif 3C yang Shaklee tawarkan pada semua pengedar. Meh baca kat sini.

Klik: 3C Janjikan Bisnes Shaklee Luar Biasa

Salah satu insentif yang Shaklee tawarkan selain cash dan car adalah convention. Tawaran ini terbuka kepada semua pengedar Shaklee berpangkat business leader yang berjaya melepasi mata persidangan (conference point) yang telah ditetapkan oleh pihak syarikat. Jumlah mata yang terkumpul akan melayakkan business leader dan ahli keluarga untuk melancong ke destinasi hebat yang ditawarkan oleh Shaklee samada dalam atau luar negara dan seluruh dunia!

Incentive Trip Shaklee
Makan Best di Jepun

Incentive Trip Shaklee
Berapa di Puncak Japanese Alps

Incentive Trip Shaklee
Berlayar dengan Kapal Cruise Terbesar Dunia

Untuk business cycle tahun 2019/2020, Shaklee tawarkan Seoul dan Switzerland sebagai destinasi perlancongan percuma. Ramai kan yang ada bucket list nak melancong ke Korea? Inilah masa terbaik untuk rebut peluang yang ada dan hit bucket list anda pergi ke Seoul secara percuma dengan perlancongan mewah bertaraf 5 bintang!

Incentive Trip Shaklee
Incentive Trip Shaklee 2019/2020 - Seoul Korea


Baca: Kenapa Orang Muda Kena Mulakan Bisnes Dari Awal

Atau Switzerland lebih menarik perhatian awak berbanding Seoul? Apa salahnya. Apa yang paling penting ialah tindakan. Mari join Nuha dan Team Excellenters di bawah payung besar #TeamJutawan kita realisasikan satu-persatu bucket list masing-masing melalui Shaklee.

Incentive Trip Shaklee
Incentive Trip Shaklee 2019/2020 - Switzerland

Incentive Trip Shaklee
Mulakan Hari Esok Hari Ini

Sebelum Nuha melibatkan diri secara serius dengan Shaklee Nuha selalu cakap macam ni,

Kan best kalau dapat pergi sana. Kan best dapat pergi sini. Untungnya dia dapat pergi sana. 

Sebenarnya dengan Shaklee Nuha pun mampu kecapi macam orang lain kecapi dan sebenarnya lebih daripada itu pun boleh. Cuma besar mana impian Nuha akan menentukan sejauh mana Nuha akan usaha ke arah itu. Nuha yakin setiap satu daripada bucket list Nuha akan dicapai melalui Shaklee dan peluang ini pun terbuka kepada awak juga.

Baca: 4 Kisah Kejayaanku Dalam Shaklee

Kepada yang belum baca kisah kejayaan Nuha sepanjang terlibat dengan Shaklee bolehlah singgah baca di link di atas. Sebenarnya Nuha sendiri tak sangka yang Nuha mampu capai kejayaan-kejayaan tersebut. Tapi Nuha dah pun buktikan yang Nuha boleh dan sekarang Nuha yakin sebenarnya Nuha boleh jadi lebih hebat daripada itu dengan izinNya.

Jom mulakan hari esok sekarang juga. Kita semua dilahirkan hebat. Sama-sama kita gunakan kehebatan yang Allah dah beri. Jangan pernah pandang rendah pada diri sendiri. Kalau awak dah jadi ahli Shaklee, hubungi upline awak sekarang supaya upline awak boleh guide awak untuk capai bucket list awak.

Untuk yang masih belum mendaftar keahlian Shaklee, awak boleh hubungi Nuha segera. Nuha akan aktifkan keahlian awak dan beri tunjuk ajar kepada awak untuk mulakan bisnes Shaklee. Nuha guide daripada A hingga Z sampai awak boleh uruskan bisnes dan bina team sendiri. Kita bina bisnes Shaklee bersama-sama, kita berjaya sama-sama. InshaAllah. Hubungi Nuha untuk mulakan bisnes Shaklee awak sekarang.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289 
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Thursday 26 September 2019

7 Masalah Kesihatan Selesai Dengan Detox

Setiap hari badan kita terdedah kepada toksin dari persekitaran, pemakanan yang tidak sihat, dan tekanan hidup. Pendedahan yang kerap dan berterusan boleh melemahkan keupayaan semulajadi badan untuk menyingkirkan toksin. Ini boleh menyebabkan berlakunya pengumpulan toksin berlebihan yang boleh membawa kepada pelbagai jenis penyakit. Oleh itu, amalan detox secara berkala adalah sangat penting untuk kesihatan yang optima.

7 MASALAH KESIHATAN SELESAI DENGAN DETOX

Sebelum ni Nuha dah kongsi banyak info detox. Awak boleh baca dalam entri-entri sebelum ni. Detox yang masyarakat kita sangat familiar cuma untuk turunkan berat badan je. Tapi sebenarnya ada banyak masalah kesihatan lain yang dapat diselesaikan dengan detox.

RASA KEMBUNG DAN SEMBELIT 

Pengumpulan toksin biasanya mengakibatkan kesan seperti berat susah diturunkan dan kita akan berasa kembung dan yang lebih teruk lagi ia akan mengakibatkan risiko mudah mendapat penyakit kolon dan juga kanser kolorektum.

Masalah Kembung dan Sembelit Selesai dengan Detox
Masalah Kembung dan Sembelit Selesai dengan Detox
Gambar dari: wearable-technologies.com

Dengan berdetox, kita boleh membersihkan kolon dan bukan sahaja melegakan masalah sembelit, detox juga mendorong kepada sistem pencernaan yang lebih sihat serta membuang sisa dan bahan kimia dari tubuh.

BADAN LESU DAN TIDAK BERTENAGA

Tubuh badan kita mempunyai organ yang melakukan detox dengan sendiri secara semulajadinya bagi membuang toksin, namun ia memerlukan tenaga yang banyak untuk berfungsi. Jumlah tenaga yang digunakan bergantung kepada jumlah toksin yang diproses itu sendiri.

Kekurangan tenaga akan mengakibatkan badan cepat berasa letih dan ini merupakan tanda bahawa tubuh badan dipenuhi dengan toksin. 

Dengan berdetox akan membantu dalam menyokong organ-organ detox untuk mengeluarkan toksin, memberikan tubuh lebih tenaga dan stamina agar kita dapat buat pelbagai aktiviti yang lebih menyeronokkan.

NAFSU MAKAN BERLEBIHAN

Membersihkan tubuh daripada toksin yang tidak sihat serta menggantikannya dengan makanan bernutrisi tinggi akan memberi signal kepada minda untuk menginginkan makanan yang sihat dan bernutrisi. Takdelah tekak mengidam makanan manis-manis makanan tak berkhasiat je setiap masa!

KULIT KUSAM KULIT BERJERAWAT

Kulit membantu dalam pembuangan toksin dan kotoran dengan cara berpeluh.

Detox Mencantikkan Kulit Wajah
Kulit Lebih Sihat Berseri Selepas Detox
Gambar dari: edtreatmentplan.com

Apabila sistem serta kelenjar peluh dipenuhi dengan toksin, ia akan mendorong kepada pelbagai kondisi kulit yang tidak sihat dan ini termasuklah jerawat.

Kalau toksin terkumpul lebih cepat daripada ianya dibuang, lebih tinggi juga jumlah toksin yang terkumpul dalam darah. Dengan berdetox dapat membuang toksin daripada badan dan apabila ia tidak lagi tekumpul, perubahan ketara akan dapat dilihat pada kulit.

SENANG SAKIT


Kehadiran radikal bebas setiap hari akan merosakkan sistem imunisasi dan mengakibatkan keradangan.

Detox dapat membantu tubuh badan untuk menghindari toksin maka ia tidak membantu dalam membiakkan radikal bebas, malah badan kita akan lebih fokus dalam memperkukuhkan lagi sistem pertahanan semulajadinya.

Baca: 5 Testimoni Bukti Kejayaan Program Jom Detox Jutawan

SUSAH TIDUR

Melalui detox, logam berat berlebihan dalam sistem badan dapat disingkirkan dan membantu badan untuk "re-set" corak tidur dan kita akan menikmati tidur yang lebih lena seterusnya mendapat rehat yang berkualiti.

GEMUK DAN INCI BERLEBIHAN

Berapa ramai yang setiap tahun renew azam nak kurus tapi tak kurus-kurus. Penat tahan nafsu makan alih-alih berat turun berapa gram je. Lepas tu jadi yoyo naik balik berat badan. Naik lebih lagi dari sebelum bertahan makan! Sedih sangat. 


Kurus Mudah dengan Detox
Berat Badan Turun, Inci Badan Hilang

Dengan detox impian nak kurus mudah sangat nak capai dan dengan cara yang sihat. Kita ada banyak proven result hasil daripada detox.

Baca: Kenapa Perlu Detox Jika Nak Kurus

Awaklah orangnya yang selama ini tercari-cari penyelesaian untuk masalah di atas. Badan awak perlu kan detox.

Lahirkan tubuh badan baru dengan detox.

Baca: Bagaimana Nak Join Program #JomDetoxJutawan

Hubungi Nuha sekarang untuk book penyertaan awak dalam Program Jom Detox Jutawan 16.0 yang akan bermula 1 Oktober 2019 nanti.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Wednesday 25 September 2019

Master Sharifah Farina Mentor Bisnes Saya

Kata guru motivasi perniagaan kalau nak buat sesuatu biarlah bermentor. Boleh je kalau nak bergerak secara solo, tapi siap sedia nak langgar tembok kegagalan banyak kali. Dalam bisnes Shaklee, Nuha ada barisan uplines yang sentiasa menyokong dan membantu Nuha setiap kali Nuha perlukan bantuan.

MENTOR BISNES SAYA

Entri kali ini Nuha nak berkongsi sebuah kisah kejayaan daripada upline Nuha sendiri iaitu Master Sharifah Farina binti Syed Abu Bakar. Beliau bermula sebagai pengedar Shaklee pada Bulan Ogos 2012 dan mencapai pangkat tertinggi dalam Shaklee (Master Coordinator) selepas 17 bulan bersama Shaklee iaitu pada Bulan Januari 2014.

Mari baca kisah beliau.

"Ogos 2014 akan jadi ulang tahun kedua saya bersama Shaklee. Seperti pengedar-pengedar Shaklee yang lain, saya tak pernah merancang untuk bergiat secara serius dalam bisnes Shaklee memandang saya hanya menggunakan produk-produk Shaklee untuk tujuan peribadi. Tapi selepas 17 bulan bersama Shaklee, saya bergelar seorang Master Coordinator!


Master Sharifah Farina & Syed Shamsul Fauzi
Master Sharifah Farina & Syed Shamsul Fauzi

Apakah pekerjaan impian awak? Setiap individu tentunya ada pekerjaan impian masing-masing. Kerjaya impian saya agak klise iaitu nak kerja di sebuah syarikat korporat dengan pendapatan lima angka, berpakaian smart smart, bermesyuarat sana sini dan jumpa orang.


Selepas tahun kesepuluh saya bekerja di salah sebuah syarikat GLC tempatan, saya mula tanya pada diri sendiri apa pencapaian saya setakat ini, berapa banyak telah saya "balas balik" pada insan-insan yang saya sayangi dan apa perubahan besar yang telah saya lakukan? 

Tapi saya rasa tiada. Tidak banyak. Kerana kewangan tidak mencukupi. Masa tidak mencukupi.

Saya ambil keputusan untuk untuk berubah demi masa depan saya dan keluarga dan saya perlu keluar daripada zon selesa dan dapatkan duit lebih. Dari detik ini bermulalah kisah cinta saya bersama Shaklee.

Mentor-mentor saya selalu tekankan kami supaya beri usaha terbaik untuk bisnes Shaklee selama setahun dan lihat hasilnya lepas setahun adakah hidup saya akan berubah? Saya masih ingat perasaan saya sewaktu terima bonus pertama dengan Shaklee sebanyak RM70, saya rasa sangat bersyukur sebab saya dapat RM70 income tambahan tu atas rahmatNya. Allah kata dalam Surah Ibrahim, "jika kamu bersyukur, nescaya Aku akan beri lebih lagi". 


Syukur Alhamdulillah, selepas setahun saya dapat bonus 5 angka pertama saya.

Ramai lupa yang setiap orang dalam Shaklee bermula daripada rank distributor tanpa seorang pun downline. Tiada jalan pintas untuk berjaya. Dengan ketabahan dan usaha, ianya tidak mustahil. Jangan pernah memandang rendah pada diri sendiri sebab setiap orang ada peluang yang sama untuk bergelar Master Coordinator.


Mentor Shaklee Terbaik
Master Sharifah Farina & Syed Shamsul Fauzi terima
anugerah semasa Shaklee National Conference

Mindset yang positif dan fokus secara konsisten sangat penting. Leader-leader kita dah beri banyak panduan dan tip dalam kumpulan sokongan. Ianya terpulang kepada individu masing-masing untuk bertindak, duplikasi apa yang mentor buat dan tambah baik mengikut aspirasi sendiri. 

Setiap yang ingin dicapai dalam hidup ini ada cabarannya. Di saat kita berhenti daripada menerima cabaran itulah detiknya kita berhenti daripada terus kehadapan. Kita akan kehadapan bila kita belajar untuk berhadapan dengan kesukaran. Sebab utama saya untuk terus kuat adalah dengan sentiasa ingatkan diri sendiri semua push factor saya dan semangat saya untuk membantu orang lain.

Momen-momen yang buat saya rasa semua ni sangat berbaloi dalam setiap pahit dan manis ialah bila melibatkan perubahan hidup.

Saya secara rasminya bergelar Work At Home Mother (WAHM) sejak Julai 2014 dan ianya salah satu keputusan penghargaan dalam hidup saya, dan saya sedar yang saya sedang hidup dalam kerjaya yang saya idam-idamkan dalam perspektif yang lebih baik.

Terima kasih Allah atas segala rahmatNya. Saya juga bersyukur atas doa, cinta dan sokongan daripada suami, 2 orang anak lelaki dan juga ahli keluarga lain. Tanpa mereka, saya tak akan jadi seperti saya hari ini. Saya sangat terhutang budi dengan mentor-mentor bisnes yang banyak membimbing saya. Akhir kata kepada semua keluarga Shaklee saya, cipta matlamat dan bermimpi besar. Tak ada yang lebih membahagiakan selain melihat anda semua mencapai impian.


IMPIAN BUKAN SUATU YANG DILIHAT DALAM TIDUR, TETAPI IMPIAN SUATU YANG MEMBUATKAN KITA TAK TIDUR

Satu yang Nuha pandang pada mentor bisnes Nuha ni ialah beliau selalu tegas dalam setiap yang dibuat, terus pandang kedepan tanpa menoleh lama apa orang nak kata. Ini yang buat Nuha hormat dan kagum dengan Master Farina.

Nuha sempat bergambar dengan Master Sharifah Farina
di Shaklee National Conference 2019

Perkenalan antara Nuha dan Master Farina bukan satu kebetulan. Ia suatu suratan terbaik daripada Allah untuk Nuha. Alhamdulillah syukur atas pertemuan dan ikatan Shaklee ini. Allah tidak semestinya kirim darah daging kita sendiri untuk "merubah" kita, ada kalanya entah dari mana langsung kita tak kenal boleh jadi "insan penting" yang merubah hidup kita. Allahu Akhbar.

Semoga entri hari ini dapat beri sesuatu kepada awak yang membacanya. Bagi yang berminat untuk sertai Nuha dan Team Excellenters kehadiran awak sentiasa dialukan. Awak tak akan pernah terlambat untuk buat perubahan dalam hidup. Hubungi Nuha untuk mulakan Shaklee Lifestyle awak sekarang!

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289 
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Tuesday 24 September 2019

Detox Untuk Kurus Tapi Hakikatnya Dapat Lebih Lagi!

Banyak manfaat lain yang awak boleh dapat dengan berdetox selain daripada kurus. Sebenarnya masih ramai yang masih salah anggap kononnya bila sebut detox je mesti sebab nak kurus. Bukan macam tu tau. Kalau awak betul-betul faham konsep detox tu sendiri, dah tentu-tentu sekarang juga awak akan whatsapp Nuha untuk daftar penyertaan Program Jom Detox Jutawan Batch 16.0! 

DETOX UNTUK KURUS TAPI SEBENARNYA AWAK DAPAT LEBIH LAGI!

Sebelum ni Nuha ada tulis topik detox untuk kurus kan? Awak boleh baca di entri ni.

Baca: kenapa Perlu Detox Jika Nak Kurus

Hakikatnya selain daripada kurus, kita boleh nikmati macam-macam lagi nikmat dunia pada tubuh badan! Nuha kongsikan 6 lagi kelebihan berdetox.

6 Manfaat Detox Selain Kurus
6 Lagi Manfaat Detox Terbongkar


DETOX MELEGAKAN RASA KEMBUNG DAN SEMBELIT (KOLON YANG LEBIH SIHAT)

Usus (termasuk kolon) membawa sisa daripada tubuh badan. Namun, sebahagian daripada sisa ini seperti makanan yang diproses, kurang serat dan telah diperhalusi, serta lemak yang tidak sihat ini boleh terkumpul secara perlahan-lahan dan membuatkannya tersumbat.

Pengumpulan toksin ini biasanya mengakibatkan kesan seperti berat susah diturunkan dan kita akan berasa kembung dan yang lebih teruk lagi ia akan mengakibatkan risiko mudah mendapat penyakit kolon dan juga kanser kolorektum.

Kolon merupakan sistem sistem kumbahan pada badan dan ia perlu dibersihkan serta dikosongkan bagi memastikannya berfungsi seperti biasa. Dengan berdetox, kita boleh membersihkan kolon dan bukan sahaja melegakan masalah sembelit, detox juga mendorong kepada sistem pencernaan yang lebih sihat serta membuang sisa dan bahan kimia dari tubuh.

DETOX MEMBERI TENAGA

Tubuh badan kita mempunyai organ yang melakukan detox dengan sendiri secara semulajadinya bagi membuang toksin, namun ia memerlukan tenaga yang banyak untuk berfungsi. Jumlah tenaga yang digunakan bergantung kepada jumlah toksin yang diproses itu sendiri.

Kekurangan tenaga akan mengakibatkan badan cepat berasa letih dan ini merupakan tanda bahawa tubuh badan dipenuhi dengan toksin. 

Dengan berdetox akan membantu dalam menyokong organ-organ detox untuk mengeluarkan toksin, memberikan tubuh lebih tenaga dan stamina agar kita dapat buat pelbagai aktiviti yang lebih menyeronokkan.

Baca: 5 Testimoni Bukti Kejayaan Program Jom Detox Jutawan

BERDETOX MENGURANGKAN NAFSU MAKAN

Membersihkan tubuh daripada toksin yang tidak sihat serta menggantikannya dengan makanan bernutrisi tinggi akan memberi signal kepada minda untuk menginginkan makanan yang sihat dan bernutrisi. Haa ini dambaan ramai kan.

Awak boleh dah ucapkan "selamat tinggal" kepada kafein, gula dan lemak! Ataupun sekurang-kurangnya kata "hai" kepada keinginan kepada pilihan makanan yang lebih sihat.


KULIT LEBIH CANTIK SELEPAS BERDETOX

Kulit merupakan organ luaran terbesar dan ia melambangkan kesihatan dalaman tubuh badan. Kulit membantu dalam pembuangan toksin dan kotoran dengan cara berpeluh.

Detox Mencantikkan Kulit Wajah
Kulit Lebih Sihat Berseri Selepas Detox
Gambar dari: edtreatmentplan.com

Apabila sistem serta kelenjar peluh dipenuhi dengan toksin, ia akan mendorong kepada pelbagai kondisi kulit yang tidak sihat dan ini termasuklah jerawat.

Kalau toksin terkumpul lebih cepat daripada ianya dibuang, lebih tinggi juga jumlah toksin yang terkumpul dalam darah. Dengan berdetox dapat membuang toksin daripada badan dan apabila ia tidak lagi tekumpul, perubahan ketara akan dapat dilihat pada kulit.

Siapa yang tidak sukakan kulit yang bersih, licin dan glowing kan?

DETOX MENGUATKAN SISTEM IMUNISASI

Radikal bebas sentiasa cari peluang untuk dekat-dekat dan rosakkan sel-sel dalam badan. Keadaan ini akan mendedahkan tubuh badan kita kepada toksin yang membuatkannya dapat membiak secara bebas. Radikal ini akan berusaha keras untuk merosakkan sistem imunisasi kita dan mengakibatkan keradangan.

Detox dapat membantu tubuh badan untuk menghindari toksin maka ia tidak membantu dalam membiakkan radikal bebas, malah badan kita akan lebih fokus dalam memperkukuhkan lagi sistem pertahanan semulajadinya.

Baca: Bagaimana Nak Join Program Jom Detox Jutawan

TIDUR LEBIH LENA SELEPAS DETOX

Toksin terutamanya logam berat akan mengganggu keseimbangan sel normal dan menghasilkan radikal bebas. Radikal bebas juga akan mengakibatkan hormon tidur meningkat dan mengganggu corak tidur. Adakalanya boleh mendorong kepada masalah insomnia!

Melalui detox, logam berat berlebihan dalam sistem badan dapat disingkirkan dan membantu badan untuk "re-set" corak tidur dan kita akan menikmati tidur yang lebih lena seterusnya mendapat rehat yang berkualiti.

Tudia mula-mula ingat kan detox untuk turunkan berat je. Sekali dapat 6 lagi manfaat daripada detox. Untung sangat. Nuha pasti awak dah makin faham tentang konsep detox dan makin teruja nak join Program Jom Detox Jutawan 16.0. Hubungi Nuha sekarang untuk pendaftaran Program Jom Detox Jutawan yang akan bermula 1 Oktober depan. Daftar cepat sebelum penyertaan penuh! Tempat adalah terhad.

Program Jom Detox Jutawan
Daftar Jom Detox Jutawan sekarang! 

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Monday 23 September 2019

Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang

Dulu waktu awal-awal Nuha mula blog ni Nuha banyak cerita pasal diy, pasal persiapan perkahwinan Nuha. Almaklum Nuha minat dengan kerja-kerja diy so memang banyak juga checklist majlis kahwin yang Nuha diy. Dulu bujang sekarang dah kahwin anak tiga dah pun. Okey tu bukan isi sebenar entri ni.

AKU YANG DULU BUKANLAH YANG SEKARANG

Selain dah ada tiga orang anak, Nuha nak kongsi beza diri Nuha yang dulu dengan yang sekarang lepas Nuha terlibat secara langsung dengan Shaklee.

Kelebihan Bisnes Shaklee
4 Aku yang Dulu Bukanlah yang Sekarang
Gambar dari: mixer.com


DULU TAKUT BERIMPIAN, SEKARANG PUNYA IMPIAN DAN TULIS IMPIAN

Biasa kan kita dengar orang kata "dia orang ada-ada bolehlah, kita ni orang biasa-biasa mampu tengok je". 

Sampai ke sudah memang akan jadi tukang tengok je.

Lepas Nuha bergiat dalam Shaklee secara serious, Nuha makin berani nak pasang impian. Uplines #TeamJutawan banyak tekankan tentang impian. Tulis impian. Kenapa perlu takut nak berimpian?

Ianya percuma. Nuha dah tulis 101 impian Nuha dalam hidup ni. Pecah-pecah kepada beberapa bahagian. Impian untuk diri sendiri, keluarga, mak ayah, bisnes, agama. Senang je impian ni. Kata kuncinya tulis tak perlu fikir logik ke tak logik, mampu atau tidak kita nak mencapainya.

Bila Nuha dah tulis impian-impian hidup, Nuha tahu yang Nuha dah selangkah ke arah impian itu.

Baca: 4 Kisah Kejayaanku Dalam Shaklee 

Sebelum ni Nuha memang ada impian. Cuma impian-impian tu tak jelas sebab Nuha tak tulis dan Nuha sendiri tak tahu macam mana cara nak capai impian tu. Contohnya impian nak ke Tanah Suci Mekah tunaikan umrah. Dengan Shaklee, Nuha tahu dah macam mana Nuha boleh capai impian tersebut.

Baca: 3C Janjikan Bisnes Shaklee Luar Biasa

DULU BANYAK BUANG MASA SEKARANG LEBIH MENGHARGAI MASA

Kalau nak throwback zaman Nuha baru habis belajar dulu Ya Allah ruginya. Masa tu dok fikir baru habis belajar santai-santai dulu lepak kat rumah cari peluang kerja perlahan-lahan kayuh orang kata. Nuha banyak buang masa main game, lepak sana-sini. Memang santai habis.

Padahal tahun 2019 ni Nuha kenal ramai kawan Shaklee stok-stok student universiti dok pulun buat kerja part time jual Shaklee dengan pendapatan ribu-ribu. Jeles weh!

Baca: Kenapa Orang Muda Kena Mulakan Bisnes Dari Awal

Alahai rasa rugi sangat. Tapi tak apalah benda lepas kita takyah buang masa dok kenang lama-lama. Apa yang paling penting sekarang ni bila Nuha serious dengan bisnes Shaklee, Nuha ada "to do list" setiap hari. Walaupun duduk di rumah, kerja bertimbun-timbun tak pernah habis. Tambah dengan rutin bisnes Shaklee, memang mewajibkan Nuha untuk perancangan harian.

Dengan Shaklee Nuha lebih menghargai masa. Setiap detik yang ada tu seboleh-bolehnya Nuha akan gunakan sehabis baik ikut perancangan.

DULU BERAT MULUT SEKARANG LEBIH MESRA

Ini memang suatu kenyataan hidup seorang Nuha. Nuha bukan jenis ringan mulut nak bertegur, berbual dengan orang terutama sekali dengan orang yang Nuha tak kenal dan tak biasa. Pulak tu memang jenis muka garang, kalau tak tahu sekali lalu boleh kena cop Nuha ni sombong orangnya.

Tapi bila dah bersama Shaklee dalam #TeamJutawan, Nuha dapat rasa aura team ni bagai satu keluarga besar Nuha. Nuha kenal ramai kawan-kawan baru yang terdiri daripada uplines, downlines dan sidelines juga. Dengan ahli keluarga kita tak rasa kekok kan?

Baca: 4 Sebab Best Awak Mesti Join #TeamJutawan

Dan bila dah mula serious bisnes, jadi keperluanlah untuk Nuha kembangkang networking. Nuha perlu kenal lebih ramai kawan supaya lebih ramai orang kenal Nuha. Kata upline Shaklee, kita berkawan dengan orang bukan semata-mata untuk jual produk kita kat dia je. Kita nak kawan dia, sedara-mara dia semua kenal kita supaya satu hari nanti bila sedara-mara dia nak beli produk-produk Shaklee, mereka akan datang cari kita. Caranya?

Ringankan mulut. Berkenalan dengan lebih ramai orang. Jadi lebih mesra. Lagipun bila kita ramai kawan ni kalau ada apa-apa isu, mungkin isu tu kita boleh rujuk pada salah seorang kawan kita yang pakar dalam bidang tu.

Lagipun dalam Islam sendiri menggalakkan kita untuk bina silaturahim.

DULU TAK KISAH TENTANG NUTRISI SEKARANG LEBIH BERJAGA-JAGA

Sebenarnya ini antara sebab utama Nuha masih utuh dan setia dengan Shaklee. Ini antara perkara yang Nuha syukuri bila Nuha terjebak dengan Shaklee 6 tahun lepas. Dulu Nuha tak peka tentang nutrisi dan pemakanan. Makan ikut sedap tekak, suka minum yang manis-manis.

Mindset "aku muda aku sihat aku tak ada penyakit tak kisah nak makan apa pun". 

Satu kesilapan besar Nuha bila ada mindset macam ni dulu. Sebenarnya faktor pemakananlah punca utama pelbagai penyakit hinggap di badan. Kalau waktu sihat kita tak berjaga-jaga, takkan kita nak harap bila kita dah dapat penyakit baru nak cakna bab nutrisi dan pemakanan betul tak?

Nuha hadiri banyak kelas nutrisi yang Shaklee anjurkan. Baca info-info kesihatan. Daripada situ Nuha sedar pentingnya nutrisi, pemakanan dan senaman untuk kekalkan kesihatan badan.

Dari masa ke masa Nuha tahu banyak perkara baru tentang kesihatan dan gaya hidup sihat melalui Shaklee. Dah tentu Nuha nak keluarga Nuha pun ada kesihatan yang bagus juga. Dan dengan kesedaran yang Nuha ada ni, Nuha nak keluarga besar, kawan-kawan dan lebih ramai orang prihatin tentang nutrisi dan kesihatan.

Sebenarnya ada banyak lagi yang buat Nuha berubah dengan Shaklee tapi cukuplah setakat ni perkongsian Nuha untuk kali ini. Apa pun yang kita lakukan di penghujungnya tentulah kita nakkan sesuatu yang baik dan yang lebih baik. Nuha happy, Nuha sangat bersyukur yang hidup dan cara Nuha banyak berubah asbab bisnes Shaklee.

Terima kasih sebab sudi membaca entri Nuha ni. Bagi yang berminat untuk sertai Nuha dan Team Excellenters di bawah Kumpulan besar #TeamJutawan, kehadiran awak sangat diraikan. Hubungi Nuha untuk mulakan Shaklee Lifestyle awak sekarang.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289 
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Sunday 22 September 2019

Kenapa Perlu Detox Jika Nak Kurus

Apabila awak mula terfikir untuk melakukan detox, syukur dan tahniah. Awak sudah mulakan satu perjalanan yang baru dalam hidup. Kenapa Nuha kata macam tu? Sebab awak dah mulakan satu langkah untuk "perbaiki dan tambah baik" badan.

KESAN POSITIF DETOX

Kurus Dengan Detox
Detox Beri Kesan Kurus
Gambar dari: shaklee.com.my

Tubuh badan kita terdedah kepada toksin daripada pencemaran alam sekitar, pemakanan yang rendah nutrisi dan tekanan (stress). Pendedahan kepada toksin secara berlebihan mengatasi keupayaan semula jadi tubuh untuk "membersihkan sepenuhnya" tubuh daripada toksin. Kesan kepada pengumpulan toksin ini boleh membawa kepada pelbagai penyakit.

Oleh itu, adalah menjadi keperluan penting tubuh kita untuk menjalani detox.

Kalau awak ikut program detox yang bagus dan selamat, detox dapat beri kesan banyak kesan positif kepada awak dan salah satunya adalah penurunan berat badan a.k.a KURUS!

KENAPA PERLU DETOX JIKA NAK KURUS

Detox tidak semestinya untuk kurus semata-mata tapi salah satu manfaat daripada berdetox adalah turun berat badan. Apabila toksin terlampau banyak dalam badan, kadar metabolisme badan akan jadi rendah. Hakikatnya, kehadiran toksin dalam badan menyumbang kesan buruk kepada kemampuan semulajadi tubuh kita untuk membakar lemak.

Dengan berdetox, ia akan menyahkan toksin yang terperangkap di dalam sel lemak. Ini akan meningkatkan kembali kadar metabolisme badan disamping tiada lemak dan toksin baru yang masuk ke dalam badan sepanjang tubuh badan menjalani proses detox.

Baca: Kelebihan Program Jom Detox Jutawan

Selain daripada itu. kelimpahan toksin dalam badan boleh menyebabkan gangguan menyerapan nutrien. Segala yang kita makan tidak dapat diserap secara efisyen disebabkan oleh kehadiran toksin berlebihan ni.

Secara peribadi, Nuha berpendapat proses detox itu sendiri tidak hanya memfokus kepada kurus semata-mata. Ada pendapat kata "berat turun cepat, nanti berat nak naik balik pun cepat gila". Tapi dengan menyertai Program Jom Detox Jutawan, sekurang-kurangnya sepanjang program berlangsung para peserta akan dapat info tentang detox dan kesihatan dari semasa ke semasa.

Detox bukan semata-mata untuk kurus tapi Nuha yakin dengan detox melalui Program Jom Detox Jutawan, awak ibarat melahirkan diri yang baru. Kurus dan dapat banyak ilmu baru tentang pemakanan, senaman, dan gaya hidup yang lebih sihat.

Baca: Bagaimana Nak Join Program Jom Detox Jutawan

Kurus tu satu target. Matlamat sebenar adalah untuk badan lebih sihat inshaAllah.

MARI SERTAI PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN 16.0!

Apakah kelebihan Program Jom Detox Jutawan berbanding program detox yang lain.


  • Program Jom Detox Jutawan menyediakan bimbingan secara atas talian (online coaching) merangkumi Pre-Detox, Detox dan Post Detox. Bimbingan diberikan oleh Coach Detox bertauliah lagi berpengalaman dalam detox.

  • Program Jom Detox Jutawan satu program detox dengan ilmu. Bukan sebarangan ataupun ikut-ikutan viral media sosial.

  • Program Jom Detox Jutawan menyediakan pelan pemakanan yang disediakan oleh Pakar Nutrisi dan diperakui oleh doktor. Ianya selamat dan awak tidak akan kelaparan sepanjang mengikuti program ini.

  • Program Jom Detox Jutawan adalah program yang telah terbukti berkesan dapat menurunkan berat badan bagi peserta yang betul-betul mengikuti panduan yang telah diberikan. 

Baca: 5 Testimoni Bukti Kejayaan Program Jom Detox Jutawan

Sekarang Nuha pasti awak dah makin faham tentang konsep detox dan makin teruja nak join Program Jom Detox Jutawan 16.0. Hubungi Nuha sekarang untuk pendaftaran Program Jom Detox Jutawan yang akan bermula 1 Oktober depan. Daftar cepat sebelum penyertaan penuh! Tempat adalah terhad.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

Saturday 21 September 2019

Kenapa Kena Mula Buat Bisnes Dari Umur 20 Tahun

Kalau awak pernah terfikir untuk mula menjual sesuatu ataupun berbisnes, awak sebenarnya tidak berseorangan. Sama ada awak terfikir nak jual benda baru paling canggih dan viral sekali dalam dunia ataupun menjadi pemandu Grab Car, peluang yang ada akan sentiasa terbuka dan tak akan berkesudahan. Apa yang memisahkan "usahawan" daripada usahawan itu sendiri adalah TINDAKAN. Suatu idea yang bernas tak akan bernilai jika tidak disertakan dengan tindakan.

KENAPA ORANG MUDA KENA MULAKAN BISNES DARI AWAL?


Jadi bila agaknya masa terbaik untuk memulakan sesuatu bisnes? Adakah selepas bertahun-tahun pengalaman berkhidmat di sebuah syarikat? Ataupun selepas selesai semuanya urusan membina dan menguruskan keluarga?

Kelebihan Bisnes Shaklee
Bila paling sesuai untuk mulakan bisnes?
Gambar dari: pngmart.com

Sebenarnya, tak ada peraturan tetap pun dalam menentukan masa paling sesuai untuk kita mulakan bisnes. Tapi, ada banyak sangat kelebihan jika kita mulakan sesuatu bisnes pada awal usia.

Nuha kongsikan 4 sebab kenapa kita perlu mulakan bisnes dari awal pada usia muda.

1- CEPAT MENEMUI KEGAGALAN, SERING GAGAL DAN GAGAL AWAL!

Benda ni banyak disebut dalam ucapan motivasi. Kita perlu gagal untuk berjaya. Kegagalan tu satu proses untuk berjaya. Ya, kita mungkin akan menemui banyak episod kegagalan sebelum berada di puncak kejayaan.

Apabila dah tahu "lumrah" yang ni, jadi satu keperluan kita berguru macam mana nak hadapi kegagalan dengan baik. Memang perit bila sampai masanya bisnes jatuh. Nuha sendiri dalam bisnes Shaklee dah merasa saat jatuh tersungkur. Bagusnya bisnes Shaklee bila Nuha jatuh Nuha tak keseorangan. Nuha sentiasa ada uplines dan #TeamJutawan yang menyokong dan hulurkan tangan membantu untuk Nuha bangkit semula.

Baca: 4 Sebab Best Awak Mesti Join #TeamJutawan

Itulah pentingnya kenapa perlu gagal di usia muda. Cepat gagal dan selalu gagal tu penting, tapi gagal awal tu kuncinya. Selepas melalui kegagalan besar untuk kali pertama, episod-episod kegagalan seterusnya akan jadi lebih mudah.

2- ORANG MUDA BIASANYA KURANG KOMITMEN

Orang muda biasanya kurang tanggungjawab. Masih belum berkeluarga, tak banyak benda yang perlu difikirkan, tak ada komitmen tetap yang perlu diselesaikan setiap bulan ataupun kot-kot ada yang lebih untung kalau ada insuran perubatan yang masih ditanggung oleh mak ayah.

Memulakan suatu bisnes ni kita sebenarnya dah ambil satu risiko yang besar. Selain isu kewangan, bisnes memerlukan 110% komitmen masa.


Ingat dulu masa Nuha baru habis belajar, baru mula kerja. Walaupun dah sibuk dengan kerja tapi masih ada masa nak dibuang dengan kawan-kawan, tengok wayang, berjalan sana-sini. Seronok memang seronok tapi sekarang ni rasa rugi sangat sebab Nuha tak guna masa dengan betul.

Sekarang semakin ramai student yang dah ada kesedaran dan mula bisnes walaupun belum tamat pengajian lagi. Ambil contoh rakan-rakan Shaklee Nuha je, berapa ramai pelajar universiti yang jana pendapatan dengan berbisnes Shaklee. Walaupun secara sambilan, ada yang capai income RM7000 sebulan!

Boleh tanggung yuran pengajian sendiri tak perlu buat pinjaman, ada duit poket lebih, boleh hulur duit dah pada mak ayah dengan income Shaklee. 

Baca: 3C Janjikan Bisnes Shaklee Luar Biasa

3- ASET JANGKA MASA PANJANG

Jika suatu bisnes berjalan dengan baik, bisnes tersebut boleh menjadi aset jangka masa panjang terbaik kita. Pulun sehabis baik sekarang untuk dapatkan pendapatan pasif 10 hingga 30 tahun akan datang.

Kalau awak umur macam Nuha sekarang ni, paling baik mula bina aset jangka masa panjang dari sekarang. Memang mencabar tapi percayalah membina aset jangka masa panjang ni suatu yang sangat berbaloi.


Jadi mulakanlah bisnes seawal yang boleh dan mulakannya sekarang!

4- NIKMATI DUNIA SEBENAR

Memulakan sesuatu bisnes adalah cara terbaik untuk belajar tentang "dunia sebenar". Tak ada guru atau pengurus yang beritahu apa yang kita perlu buat. Kita perlu cari idea sendiri, pelan pemasaran, bayar pekerja dan macam-macam lagi. Bila buat silap, tak ada siapa-siapa yang "back up". Semua ini tak ternilai dengan duit dan hanya boleh diperolehi daripada pengalaman.

Sebelum-sebelum ni Nuha ada juga cuba buat bisnes sambilan jual tudung dan jahit baju. Memang menarik sebab semua tu Nuha minat. Tapi semuanya Nuha kena buat sendiri. Terkejar-kejar uruskan semua benda sendiri lepas dari waktu kerja.

Tapi Nuha bersyukur sangat sebab Nuha dilorongkan untuk cuba bisnes Shaklee 6 tahun lepas lebih-lebih lagi Nuha fokus secara atas talian (online). Boleh dikatakan komitmen Nuha 90% secara online saja. Buat merketing online, uruskan pesanan pelanggan secara online, tak perlu keluar pergi pos pesanan pelanggan. Nuha ada uplines untuk pandu Nuha dalam bisnes ni, ada support group online lagi.

Tambahan sekarang Nuha ada team Nuha sendiri iaitu Team Excellenters.

Baca: 4 Kisah Kejayaanku Dalam Shaklee

Untuk muda-mudi semua, masa terbaik untuk mulakan bisnes adalah sekarang - semasa masa muda. Hubungi Nuha untuk pertanyaan lanjut tentang bisnes Shaklee dan sertai Team Excellenters bersama-sama Nuha di bawah payung besar #TeamJutawan.

Nuha Hayati
Pengedar Shaklee Kuala Selangor
Instagram: nuha.hayati
Tiktok: nuha.hayati

Friday 20 September 2019

Bagaimana Nak Join Program #JomDetoxJutawan

Nuha yakin ramai yang dah makin teruja dengan Program Jom Detox Jutawan lepas baca entri-entri sebelum ni. Baca entri ni sampai habis untuk anda tahu bagaimana nak jadi salah seorang daripada peserta Program Jom Detox Jutawan.

BAGAIMANA MENYERTAI PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Tujuan utama melakukan detox adalah untuk mengeluarkan toksin daripada badan kita. Setiap hari kita akan terdedah kepada persekitaran yang kotor, makanan yang tidak sihat dan tekanan. Pendedahan yang tinggi dan berterusan boleh menggugat keupayaan semulajadi tubuh badan untuk menyingkirkan toksin.

Ini boleh mengakibatkan berlakunya pengumpulan toksin berlebihan yang boleh membawa kepada pelbagai jenis panyakit merbahaya.

Untuk pengetahuan awak, buat masa sekarang ni paling hampir dengan kita adalah Program Jom Detox Jutawan Batch 16.

Baca : Kelebihan Program Jon Detox Jutawan


Jom Detox Jutawan 16.0

Pengambilan peserta Program Jom Detox Jutawan Batch 16.0 sudah dibuka. Program akan bermula pada 1 Oktober 2019 depan. Ini adalah program DIY dengan 17 hari online coaching daripada Coach Detox bertauliah dan kumpulan sokongan. Para peserta Program Jom Detox Jutawan akan diberi panduan senarai barang dapur, menu 7 hari detox dan resepi-resepi detox yang lazat lagi berkhasiat.

Siapa kata makan sihat makan berkhasiat membosankan tu semuanya salah belaka tau.   

Program Jom Detox Jutawan adalah satu program yang terbukti berkesan! Beri peluang tubuh badan awak untuk jadi lebih sihat.

Baca: 5 Testimoni Bukti Kejayaan Program Jom Detox Jutawan

PILIHAN SET DETOX UNTUK PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

Terdapat dua pilihan Set Detox dalam Program Jom Detox Jutawan. Set Gold dan Set Platinum. Peserta perlu memilih mana-mana satu daripada set ini.

Program Jom Detox Jutawan - Set Gold
Set Platinum adalah set lengkap detox dan didatangkan dengan penambahan satu lagi produk iaitu Vivix. 

Program Jom Detox Jutawan - Set Platinum

SYARAT UNTUK MENYERTAI PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN

1- Program Jom Detox Jutawan hanya terbuka kepada #TeamJutawan sahaja. Untuk yang berminat untuk menyertai program ni tapi masih belum menyertai #TeamJutawan, awak boleh hubungi Nuha segera untuk kemasukkan ke #TeamJutawan.

2- Untuk peserta baru Program Jom Detox Jutawan, peserta perlu membeli mana-mana set detox samada Set Gold atau Set Platinum.

3- Jika peserta baru berpasangan, tambahan RM20 dikenakan untuk yuran coach.

4- Kepada ahli #TeamJutawan yang ingin menyertai program ini semula, peserta perlu membuat pembelian minima 80uv dan tambahan RM20 yuran coach akan dikenakan.

Itu sahaja syarat-syaratnya. Sangat mudah kan? Nuha dah dapat bayangkan perubahan pada awak yang menyertai Program Jom Detox Jutawan 16.0 ni.

Pastinya awak akan menikmati penurunan berat badan, semakin bertenaga, nafsu makan yang terkawal, kulit yang lebih cantik berseri, sistem imun yang lebih kuat dan menikmati tidur malam yang lebih lena. Oh, indahnya!

TANDA-TANDA SESEORANG PERLU BERDETOX

Jika ada yang berpendapat badan sihat tak perlu nak berdetox bagai. Meh kita semak adakah menjadi keperluan atau tidak untuk seseorang itu berdetox.

Semak Tahap Kesihatan Anda!
Sumber: Shaklee.com.my

Semak 20 tanda di atas. Kalau ada lebih 5 ticks, bolehlah awak isi borang Program Jom Detox Jutawan sekarang juga.

Rasanya ini saja maklumat penting tentang bagaimana untuk awak sertai Program Jom Detox Jutawan ni. Untuk sebarang pertanyaan lanjut dan pendaftaran Program Jom Detox Jutawan 16.0, awak boleh hubungi Nuha segera di nombor telefon yang ada di bawah. Daftar cepat sebelum penyertaan ditutup!

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati