Blog Nuha Hayati

Fakta dan Collagen Powder Shaklee

Assalamualaikum..

Harini nuha nak share pasal kolagen pulak. huhu.. Bila dengar kolagen je mesti automatically ada dalam kepala kita 'CANTIK'. kan??
                                                                                                                   
  

Kolagen adalah protein paling banyak yang terkandung dalam badan kita. Kalau nak tahu, kolagen sebenarnya menyumbang kepada kira-kira 75% berat dalam tahap kulit yang sihat. Makanya.. tahap kolagen yang sihat menyerlahkan rupa paras yang sihat dan menampilkan susuk tubuh yang muda! gittew...

Walau bagaimanapun.. Kolagen dalam badan kita akan semakin berkurangan apabila bertambahnya usia kita.

Pengurangan kolagen menyebabkan pembentukan kedutan dan muncullah tanda-tanda penuaan lain seperti kulit berkedut, kering dan melayut, kuku rapuh dan tidak kukuh, rambut halus dan gugur. Jangan risau sebab ini adalah proses normal dalam badan kita. So..kemerosotan semulajadi ni dapat dipulihkan melalui makanan tambahan!

Jika kita ambil makanan tambahan kolagen secara tetap akan dapat menggantikan kolagen yang hilang dan memelihara kulit. Antara benefit kolagen termasuklah menyegarkan semula kulit sihat, mengurangkan kemunculan garis-garis halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut.

So ladies..jum halang tanda-tanda awal penuaan dengan memperlahankannya melalui pengambilan suplimen kolagen.

Nuha
017-4991289/ 012-6354797 (sms/ whatsapp)
SID 1017481
FB: nuha hayati

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox