Blog Nuha Hayati

Perbezaan Vitamin B Complex Shaklee

Vitamin B penting untuk kesihatan yang baik. Tekanan hidup, pengambilan alkohol dan preskripsi ubat-ubatan berunsurkan dadah berupaya meningkatkan risiko pengurangan Vitamin B di dalam tubuh. Adakah anda mendapat Vitamin B yang mencukupi?

Assalamualaikum & hai.

Entry hari ini nuha kongsikan Vitamin B Complex Shaklee yang berbeza daripada jenama B Complex lain di pasaran. Vitamin B penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik sama ada daripada segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan apatah lagi penyaluran tenaga bagi proses metabolisme.

Baca: 9 Manfaat Vitamin B Complex Shaklee

PERBEZAAN VITAMIN B COMPLEX SHAKLEE

Perbezaan Vitamin B Complex Shaklee
Perbezaan Vitamin B Complex Shaklee
1) Kadar Keboleh Serapan yang Sangat Tinggi
Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semula jadi yang pertama di dunia dengan kadar keboleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti.

Ini kerana aid folik yang semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh. Hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

Baca: 4 Tips Bagaimana Memilih Vitamin B Complex yang Baik

2) Mengandungi 8 Komponen Penting Vitamin B
Vitamin B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting Vitamin B termasuklah 100% biotin dan aid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada Vitamin B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna.

Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan Vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut air dan sebarang lebihan tidak akan disimpan di dalam tubuh, sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan.

Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengambil Vitamin B Complex setiap hari.

Baca: Tawaran Vitalea Percuma

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Julai 2015



Nuha
Rakan Penyusuan Susu Ibu
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 

1 comment:

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox