Blog Nuha Hayati

Senarai Keperluan Ibu Berpantang

Barang keperluan ibu bersalin, senarai keperluan ibu berpantang, keperluan ibu selepas bersalin, senarai keperluan ibu dan bayi selepas bersalin, senarai semak keperluan bayi baru lahir, senarai keperluan ibu untuk ke hopital, senarai keperluan bayi di hospital, keperluan bayi baru lahir, senarai keperluan ibu semasa berpantang, senarai keperluan bayi, dan keperluan ibu dan bayi baru lahir.

Assalamualaikum & hai.

Terdahulu nuha telah kongsikan Senarai Keperluan Bayi Baru Lahir dan Senarai Keperluan Ibu dan Bayi ke Hospital. Hari ini nuha kongsikan Senarai Keperluan Ibu Berpantang.

SENARAI KEPERLUAN IBU BERPANTANG

1. Set Berpantang
2. Tungku
3. Sweater 

Senarai Keperluan Ibu Berpantang
Senarai Keperluan Ibu Berpantang
4. Kain batik 3 - 4 helai
5. Stokin 3 - 4 pasang
6. Nursing bra
7. Maternity Pad
8. Tuala mandi
9. Breast pad
10. Tukang urut
11. Bengkung
12. Minyak panas 
13. Selimut

Mengikut pengalaman nuha, set berpantang tidak perlu disediakan awal atas sebab kemungkinan bayi mendapat jaundis dan ibu tidak boleh mengamalkan jamu dan herba (sekiranya ibu menyusukan bayi). Untuk ibu yang mengamalkan suplemen Shaklee sejak dari tempoh kehamilan, ibu tersebut boleh meneruskan pengambilan suplemen Shaklee sejurus selepas melahirkan. 

Suplemen Shaklee adalah selamat diambil oleh ibu menyusukan bayi walaupun bayi sedang mengalami jaundis. Semoga perkongsian ini bermanfaat kepada semua ibu dan bakal ibu, inshaAllah.

Baca: Tawaran Vitalea Percuma

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Julai 2015




Nuha
Rakan Penyusuan Susu Ibu
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: rakan_penyusuan_susu_ibu
#shakleetrustedagent

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox