Blog Nuha Hayati

Mudahnya Kurus Sihat Dengan Set Kurus Shaklee

Awak dah cuba macam-macam cara sampai penat mencuba tapi masih belum berjaya kurus? Atau awak dah cuba macam-macam jenis diet tapi semuanya tidak berkesan? Ataupun awak berjaya turunkan berat badan tapi tidak kekal? Tak tahu dah nak cuba produk kurus apa dah. Kalau jawapan awak "ya" untuk semua persoalan kat atas ni, Nuha faham sangat perasaan awak. 


Entry sebelum ni Nuha ada share 5 Tips Turun Berat Badan dengan Mudah Secara Intermittent Fasting. Kalau awak nak restart untuk journey yang lebih sihat, menyegarkan semula tubuh badan dan menguruskan berat badan, Set Kurus Shaklee sangat bagus untuk support nutrisi yang badan awak perlukan semasa awak buat Intermittent Fasting.  


Set Kurus Shaklee semestinya untuk awak. Ianya mudah, flexible, selamat, dan terbukti berkesan.


Dah ready untuk reshape badan, rasa lebih ringan, lebih bertenaga dan berasa hebat? 


Jom Nuha share lebih lagi tentang Set Kurus Shaklee.


SET KURUS SHAKLEE


Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee


1. Lecithin - Lemak Sihat yang Awak Perlukan

Lecithin sangat terkenal sebagai "fat emulsifier", iaitu menguraikan lemak menjadi molekul-molekul kecil untuk penghadaman. Lecithin banyak digunakan dalam diet yang sihat untuk menggalakkan pengurangan berat badan. 


Ia membantu dalam mempercepatkan pemecahan lemak, membantu keseluruhan proses dan seterusnya meningkatkan metabolisme badan. Lechitin ditukarkan menjadi asetilkolina yang diperlukan untuk mengekalkan tubuh yang sihat dan menggalakkan penggunaan lemak sebagai tenaga. 


Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee - Lecithin


2. Omega Guard

Kajian menunjukkan bahawa Omega-3 membantu dalam mancapai tahap lemak badan yang sihat dengan meningkatkan kadar metabolisme - kadar kalori yang dibakar oleh badan dalam sehari. 


Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee - Omega Guard


Omega 3 juga meningkatkan kadar proses pembakaran lemak, memperbaiki peredaran darah ke otot badan semasa bersenam dan meningkatkan lagi keupayaan badan untuk membakar lebih banyak lemak. Plus, Omega-3 mengawal tahap lemak terkumpul yang sihat daripada makanan yang kita makan setiap hari. 


2 hormon utama yang bertanggungjawab memberi rasa kenyang dan lapar; ghrelin dan leptin. Dengan mengamalkan diet yang sihat dan pengambilan Omega-3 secukupnya dikatakan dapat mengawal dua hormon ini dan meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama selepas makan. 


3. Cinch Mixed Soy Protein Shake 

Cinch Mixed Soy Protein Shake adalah minuman yang sangat sedap, mudah dan berkhasiat untuk awak. Ia membekalkan nutrien ibarat awak makan satu hidangan lengkap! Ia kaya dengan protein dan kalsium, mengandungi serat yang tinggi, iaitu 6g dalam setiap sajian untuk meningkatkan rasa kenyang yang lebih lama, tanpa kolesterol dan diperkaya dengan leusin. 


Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee - Cinch Mixed Soy Protein Shake dalam Perisa Cokelat


Antara manfaat Leusin yang telah dibuktikan dalam kajian adalah:

  • Menggalakkan pengeluaran otot
  • Menyokong pertumbuhan otot tanpa lemak
  • Menyokong pemulihan otot 
  • Mengurangkan keletihan otot selepas bersenam


Leusin sangat-sangat diperlukan untuk awak yang nak mengawal berat badan, mengekalkan otot tanpa lemak, dan yang nak ambil makanan dengan cepat dan berkhasiat selepas melakukan senaman. 


4. Herblax


Set Kurus Shaklee
Set Kurus Shaklee - Herblax


Campuran proprietari Herblax termasuk daun senna, yang banyak digunakan secara tradisional sebagai laksatif semulajadi. Herblax membantu melegakan sembelit yang dihadapi semasa melakukan Intermittent Fasting yang disebabkan oleh kekurangan pengambilan cecair dan serat.  


Untuk mendapatkan best result dengan Set Kurus Shaklee, Nuha suka advice untuk awak include sekali polifenol dalam diet harian. Polifenol paling banyak dijumpai dalam tumbuhan berwarna gelap seperti anggur dan elderberry. Jumlahnya tinggi di dalam biji dan kulit buah. Secara generalnya, polifenol memberi manfaat Anti-oxidant, Anti-Inflammatory, Anti-Diabetic dan Anti-Angiogenesis dan banyak lagi manfaat lain. 


Polifenol membantu dalam memulihkan semula pankreas. Bila pankreas sihat, metabolisme gula, insulin dan lain-lain semuanya akan normal. Insulin sensitivity pun akan kembali normal. 


Anti-Angiogenesis ialah satu proses di mana badan kita memotong dan menghancurkan salur darah yang ada pada sel-sel tidak normal termasuklah sel kanser, tumor dan berita baiknya; termasuklah juga lemak. Terdapat salur darah pada lemak di badan kita. Apabila kita makan makanan yang ada Anti-Angiogenesis, kita akan membantu untuk "cut off" salur darah tu. 


Polifenol juga mengandungi brain protective effect. Otak akan dipulihara dan awak tidak akan teringat-ingatkan makanan. 


Secara amnya kita akan mula rasa kenyang dalam masa 20 minit selepas makan. Tapi, kebanyakan daripada kita lambat nak rasa kenyang disebabkan signal kenyang tu sampai lambat. So, in order untuk bagi signal kenyang tu sampai ke otak on time, ambillah makanan yang mengandungi polifenol. 


Set Kurus Shaklee
Vivix - Minuman botanikal tinggi polifenol


Vivix merupakan minuman botanikal kaya dengan polifenol yang terdiri daripada campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu. 


Amalkan Set Kurus Shaklee bersama-sama Vivix untuk awak dapat best result.


Kawan Nuha, Sharina dah membuktikan yang beliau berjaya kurus, berat turun sebanyak 18kg dengan kaedah Intermittent Fasting. Sebagai kawan, Nuha tumpang bangga dengan achievement Sharina. Sekarang, Nuha kongsikan juga pengalaman Shaklee family lain yang berjaya kurus dengan mengamalkan Set Kurus Shaklee. 


Set Kurus Shaklee
Shaklee Effect - Set Kurus Shaklee

Hasma binti Hussain

Turun 15kg

Mendapat Semula Keyakinan Diri

"Dulu saya berasa malu kerana saya tidak selesa dengan bentuk badan sendiri. Namun, dengan Shaklee Effect saya yang menakjubkan, kini saya berkeyakinan tinggi untuk membantu lebih ramai orang mencapai kehidupan yang lebih baik dan sihat. Apa yang saya dapat? Saya berasa lebih bertenaga, lebih kuat, lebih ringan, dan kulit yang semakin berseri!"

 

Set Kurus Shaklee
Shaklee Effect - Set Kurus Shaklee

Siti Maimunah binti Baharudin
Turun 40kg
Dari 4XL kepada M!

"Sebagai wanita bersaiz besar, saya memang berdepan dengan pelbagai isu seperti kritikan terhadap diri sendiri, nilai diri, kulit kusam dan sakit kaki. Ketika bertekad untuk mengubah gaya hidup, saya menemui Shaklee. Saya berjaya menurunkan berat badan dan kesihatan juga bertambah baik. Kini saya berasa lebih gembira dan yakin. Jom jalani kehidupan yang lebih sihat dengan Shaklee!"


Excited kan tengok transformation masing-masing dari Set Kurus Shaklee ni? Bukan Nuha sorang je excited, tapi ramai sangat yang excited dan tengah dalam proses kurus bersama Set Kurus Shaklee. Awak boleh baca juga entry pasal Set Kurus Shaklee ni. 

Hubungi Nuha sekarang di 017-4991289 untuk awak dapatkan Set Kurus Shaklee. 


#BlogMegaShaklee

#ShakleeThrive2023

#ShakleeTriump2023


Nuha Hayati
Pengedar Shaklee Kuala Selangor
Instagram: nuha.hayati
Tiktok: nuha.hayati

 *Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


Rujukan: www.shaklee.com.my

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox