Blog Nuha Hayati

Shaklee Kuala Selangor: ResV

Alami hari-hari yang lebih sihat, segar, bertenaga dan lebih jelita dengan setiap kebaikan polifenol dalam setiap softgel ResV. Ianya semula jadi, halal, selamat dan terbukti berkesan. Jom Nuha share kandungan ResV dan kebaikan polifenol dalam entry kalini. 

KANDUNGAN RESV DAN KEBAIKAN POLIFENOL DALAM RESV

ResV Shaklee mengandungi campuran proprietari, bahan ramuan botani semula jadi yang dipilih dengan teliti dan menawarkan spektrum polifenol yang luas untuk mengekalkan kesihatan yang baik.


ResV Shaklee
Bahan-bahan semula jadi dalam ResV Shaklee 



Anggur Muscadine - Mengandungi sifat antioksidan dan kepekatan tinggi asid elagik dan elagitanin (sejenis polifenol).

Japanese Knotweed - Mengandungi polifenol utama yang dipanggil resveratrol, mempunyai banyak manfaat kepada kesihatan. 

Lobak Ungu - Mengandungi polifenol seperti antosianin dan lutein dengan antioksidan yang kuat untuk kesihatan yang baik. 

Chebulic Myrobalan (Buah Kaduka) - Juga dikenali sebagai "Raja Ayurveda", ia menawarkan manfaat terapeutik yang luar biasa dan mengandungi polifenol penting seperti asid galik dan asid elagik. 

Buah Delima - Penuh dengan nutrien penting termasuklah elagitanin, asid elagik dan flavonoid. 

Anggur Hitam - Kaya dengan nutrien dan penuh dengan antioksidan, polifenol dan Vitamin C. 

Hampas Anggur dan Anggur Merah - Mengandungi paras polifenol yang tinggi seperti proantocyanidin yang menawarkan kuasa antioksidan yang hebat. 


HIDUP PENUH BERSEMANGAT DAN BERTENAGA DENGAN POLIFENOL

Kajian saintifik menunjukkan bahawa amalan diet yang kaya dengan polifenol tumbuhan bagi jangka masa panjang boleh menguatkan sistem pertahanan badan kita.

1. KULIT SIHAT

Polifenol melindungi kulit daripada kerosakan oleh sinaran ultraviolet (UV) dan serangan radikal bebas, meningkatkan penghasilan kolagen dan mengurangkan garis halus serta kedutan. 

2. PEREDARAN DARAH YANG SIHAT

Polifenol mengurangkan keradangan kronik, yang menjadi punca utama penyakit jantung serta menurunkan tekanan darah dan tahap kolesterol jahat (LDL) dan meningkatkan tahap kolesterol baik (HDL).

3. TAHAP GULA DALAM DARAH YANG SIHAT

Polifenol menurunkan tahap gula darah semasa berpuasa, meningkatkan toleransi glukosa dan meningkatkan kepekataan insulin. 

4. MENYOKONG DETOKS YANG BERKESAN

Polifenol meningkatkan kesihatan hati dengan mengawal stress dalaman badan, mengurangkan kemerahan dan pembengkakan, dan mengurangkan kematian sel pada hati dan menyerupai kesan positif berpuasa atau diet rendah kalori yang boleh membantu menurunkan berat badan. 

5. FUNGSI OTAK YANG SIHAT

Pengambilan jus anggur setiap hari selama 12 minggu dapat meningkatkan memori orang dewasa yang mengalami masalah mental ringan. Pengambilan polifenol setiap hari secara konsisten meningkatkan aliran darah ke otak, meningkatkan ingatan dan daya tumpuan. 

6. MENINGKATKAN TENAGA DAN KEKUATAN OTOT

Polifenol mempercepatkan penghasilan mitokondria, iaitu penjana utama tenaga sel badan kita. Ia juga meningkatkan jisim otot dan penghasilan semula otot dikalangan individu yang berusia terutamanya apabila diamalkan bersama senaman. 

7. PERKEMBANGAN SEL YANG SIHAT

Polifenol adalah salah satu daripada sebatian yang mengaktifkan pertumbuhan sel yang sihat yang mana polifenol ni dipercayai boleh menghalang pertumbuhan dan perkembangan sel malignan (kanser). 

8. MEMELIHARA DAN MENYOKONG KESIHATAN SENDI

Polifenol mengelakkan penipisan dan meningkatkan penghasilan tulang rawan dan kolagen pada sendi. 


PROMOSI RESV SHAKLEE

ResV Shaklee Kuala Selangor
Promosi ResV sehingga 31 Julai 2023

Dapatkan Trio Set ResV Shaklee dengan diskaun 10%, percuma keahlian dan percuma cas penghantaran ke seluruh Malaysia. Pelan ansuran mudah selama 6 bulan tanpa interest juga disediakan kepada pengguna kad kredit Maybank. 

Pembayaran Set Trio ResV RM1155.60 boleh dibuat terus ke akaun Nuha seperti kat bawah:

Akaun Maybank
154017384668
Nurul Hayati Hanisah

*hubungi Nuha selepas pembayaran dibuat*


Hubungi Nuha sekarang untuk order ResV, konsultasi Supplement Shaklee yang lain atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee. 

#NextlevelBlogging 
#Shakleetriumph2023 
#Shakleethrive2023 
#SetRahmahShaklee2023

Nuha Hayati
Pengedar Shaklee Kuala Selangor
Instagram: nuha.hayati
Tiktok: nuha.hayati
Youtube: Nuha Hayati


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox