Blog Nuha Hayati

7 Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee

Alfalfa yang terkenal dengan jolokan "Raja Segala Tumbuhan" terbukti memberi banyak manfaat kepada kesihatan seperti merawat resdung dan alahan, masalah keputihan bagi wanita, masalah sendi dan lain-lain lagi.

Assalamualaikum & hai.

Baca: 19 Manfaat Alfalfa Complex Shaklee

Harini nuha nak share satu lagi Shaklee Difference berkaitan dengan produk Alfalfa Complex. Apakah kelebihan dan perbezaan Alfalfa keluaran Syarikat Shaklee berbanding Alfalfa keluaran syarikat lain.


Perbezaan Shaklee:

1) Alfalfa Complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950 an.

2) Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/ baja bebas kimia.

3) Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

4) Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil.


5) Daun-daun yang telah matang dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya.

Bahagian lain yang tidak penting akan dilupuskan.

6) Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet.

7) Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti.

Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa.

Tudia.. betullah kata pepatah. Tak kenal maka tak cinta. Kalau nak senang dan cepat boleh je Shaklee keringkan daun alfalfa tu guna teknologi (contohnya mesin pengering). Tapi Shaklee tak buat macam tu. Semuanya demi menghasilkan produk yang bermutu dan berkualiti tinggi.

Nuha memang so in love dengan Alfalfa Complex Shaklee, produk kedua Shaklee yang nuha guna :)

Baca: 7 Manfaat Utama Alfalfa Complex Shaklee

Rekomendasi:

Sangat bagus untuk Sistem Usus dan Perut

Larutkan 10 biji Alfalfa Complex di dalam air, campurkan 3 biji Shaklee Peppermint-Ginger dan jus buah atau jus pekat untuk rasa yg lebih enak.

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Bulan Januari 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox