Blog Nuha Hayati

Petua Melambatkan Proses Penuaan

Apabila usia mula menginjak ke angka 25 tahun ke atas, ramai di antara kita (khususnya wanita) mula mencari info dan tips untuk melambatkan proses penuaan, tips untuk kekal muda, tips awet muda dan sebagainya.

"How would you like to feel 25 years YOUNGER and live 25 years LONGER"

Tahukah anda diet yang sempurna dan gaya hidup sihat mampu membuatkan anda awet muda?

Persoalannya berapa ramai individu hari ini yang berjaya mengamalkan diet dan gaya hidup sihat?

Assalamualaikum & hai.

Antara petua untuk awet muda adalah mengamalkan diet dan gaya hidup sihat, pengurusan stress yang sempurna, amalan pengambilan makanan tambahan, minum air yang cukup setiap hari dan lain-lain.

Harini nuha nak share pilihan yang kita ada untuk Melambatkan Proses Penuaan Pada Tahap Sellular.

Vivix Melambatkan Penuaan Pada Tahap Sellular

Penyelidikan canggih sejagat untuk menentang penuaan selular dan perkongsian penyelidikan bertahun-tahun dengan saintis terkemuka telah menghasilkan Vivix – Penemuan saintifik yang hebat daripada Shaklee.
Hanya Vivix mengandungi adunan fitonutrien proprietari, yang memanfaatkan kuasa anggur muscadine yang jarang ditemui dan resveratrol menghasilkan ramuan yang 10 kali lebih efektif daripada hanya resveratrol sahaja dalam melambatkan mekanisma utama penuaan sellular.

4 Mekanisma Penuaan Pada Tahap Sellular

1) Kerosakkan DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu “type” (kesilapan dari yang asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur.

Ramuan Vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

2) Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular.

Di dalam penemuan utama, ujian klinikal terbaru menunjukkan ramuan Vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular.

3) Pengeluaran Tenaga yang Kian Menurun oleh Sel-sel
Mitokondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitokondria menurun fungsi sel turut menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitikondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel

4) Penimbuhan Protin AGE
Penimbuhan berlebihan protin AGE (Advanced Glycation End products) boleh menyebabkan kerosakkan tahap sellular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Ramuan Vivix adalah 10 kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muskadine) untuk melambatkan pembentukan protin AGE.

Baca: Apa itu Resveratrol? 

Rasai khasiat dan kebaikan Vivix kerana Vivix adalah produk anti penuaan yang sangat murah berbanding produk anti penuaan yang lain. Jum ambil peluang cuba dan nikmati kebaikan tonik hebat Vivix bulan ini sementara masih ada promosi.

Baca: Vivix Shaklee VS Mona Vie & Xango

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Bulan Januari 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox