Blog Nuha Hayati

6 Fungsi Bagaimana Vitalea Membantu Anda Kurus

Sering berlaku kes-kes diet yang memudaratkan diri sendiri dek kekurangan nutrisi atau yang lebih menyedihkan adalah tersalah pilih produk. Penggunaan produk yang mengandungi bahan berbahaya dan terlarang, atau dos berlebihan akhirnya memakan diri. Nauzubillah.. Minta dijauhkan.

Assalamualaikum & hai.

Baca: Sejarah Vitalea Shaklee

Sebelum kita ke tajuk entry, mari kita imbas kembali entry tentang vitalea yang dimaksudkan. 

Baca: 19 Fakta Nutrisi dalam Vitalea

Tahukah anda?

PENGAMBILAN 2 TABLET VITALEA ADALAH BERSAMAAN DENGAN 40 JENIS LAUK!

Image result for lauk pauk
Google Image - Untungla siapa makan Vitalea

Vitalea adalah suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.


KENAPA VITALEA MEMBANTU ANDA KURUS?

1) Semasa dalam proses berdiet, badan akan kekurangan nutrisi dan individu yang berdiet digalakkan mengambil multivitamin untuk mencukupkan nutrisi tersebut.

Pengambilan Vitalea adalah sebagai pelengkap (vitamin & mineral) kepada nutrisi yg diperlukan oleh sel yg sihat. Sel yang mendapat nutrisi lengkap akan mampu untuk menjalankan fungsi dengan betul dan baik. 

Baca: Vitalea Iron Formula

Sebagai contoh: pencernaan lemak di perut & hempedu dilakukan oleh enzyme lypase. Enzyme dirembeskan atas 'arahan' minerals. Apabila berlalu kekurangan mineral dalam badan, maka kuranglah enzyme untuk mencerna lemak-lemak makanan. 

Lagipun bila keperluan badan mencukupi.. anda taklah makan makanan seperti jajan (snacks) dan makanan-makanan tak berkhasiat yang lain. 

Image result for jajan
Google Image - Antara jajan kegemaran nuha ;p

2) Dalam usaha untuk menguruskan badan, pada kebiasaannya metabolisme menjadi isu utama. Metabolisma bermaksud proses penukaran kalori makanan kepada tenaga.
 

Individu yang mengalami berat berlebihan mempunyai metabolisme yang rendah di mana makanan tidak ditukarkan kepada tenaga tetapi lemak yang 'menumpang' di organ-organ dalaman, saluran kapilari darah dan bawah lapisan epidermis kulit.

Image result for metabolism
Google Image - Metabolisma
Vita lea mengandungi iron yang berfungsi untuk meningkatkan kadar pengangkutan oksigen oleh haemoglobin (darah). Apabila sel-sel dalam badan mendapat oksigen yang mencukupi,  maka metabolisme badan juga akan meningkat.

Metabolisme tinggi bermaksud banyak kalori ditukar kepada tenaga dan bukan disimpan di dalam badan sebagai lemak!


3) Vitalea mengandungi potassium. Bila badan kekurangan pottasium kita akan sentiasa lapar dan selalu mengunyah makanan ringan yang tidak sihat

Potassium membantu mengurangkan keinginan terhadap makanan ringan yang kurang berkhasiat.

4) Vitamin b6 yang terkandung dalam vitalea mengandungi pyridoxine yang diperlukan untuk metabolisma otot. Ianya amat penting untuk gula, lemak dan protein berfungsi dengan baik. 

Ini kerana pembentukan otot yang baik penting untuk pembakaran lemak.


5) Vitalea membantu memberi tenaga dan mengelakkan anda daripada lesu bila berdiet. 

6 Fungsi Bagaimana Vitalea Membantu Anda Kurus
Google Image - Jom Kurus dan Bertenaga!

6) Selain itu, Vitalea juga mengandungi Chromium (60mcg per tablet) yang penting untuk memetabolismakan karbohidrat selain untuk mengawal lemak dan kolesterol dalam darah. 

Beruntung.. anda kurus dan anda sihat!

Jadi kesimpulannya penting untuk anda ambil multivitamin Vitalea jika anda ingin kurus. Apabila nutirisi badan anda cukup, otak akan berhenti menghantar signal lapar kerana zat dalam badan anda sudah mencukupi dan badan lebih bertenaga untuk melakukan aktiviti fizikal.

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Fubruari 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati         

2 comments:

  1. Wah its a gud info. Ramai yg amik mudah bab berdiet dan kekurgan nutrisi ni huhu. Tq dear.

    Jemput singgah
    http://emyashura83.blogspot.com/2015/01/jangan-makan-vitamin-c-shaklee.html

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox