Blog Nuha Hayati

4 Manfaat Utama Peppermint-Ginger Plus

Produk Shaklee adalah terbukti selamat, berkesan dan mesra alam. Peppermint Ginger Plus adalah kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur dan dihasilkan di bawah prosedur standard dengan melalui penggunaan teknologi sains yang terkini.

Assalamualaikum & hai.

Peppermint Ginger Plus telah diuji secara klinikal sangat membantu dalam merawat atau mencegah masalah loya, gastrik, mabuk laut, sendawa dan penghadaman.


Baca: 6 Fungsi Bagaimana Vitalea Membantu Anda Kurus

4 MANFAAT UTAMA PEPPERMINT GINGER PLUS

1) PUDINA
Melegakan otot perut, ia mempunyai kesan penenang. Membantu dalam penghadaman, mabuk laut/ darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih hulu hati dan cirit birit. Selain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul daripada rawatan kemoterapi.

4 Manfaat Utama Peppermint Ginger Plus Shaklee
Daun Pudina - Google Image
Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu ia menyekat demam apabila seseorang itu dijangkiti selsema. Perasaan sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan tetap fokus.

Baca: Petua Melambatkan Proses Penuaan

2) HALIA
Masyarakat Cina telah menggunakan halia lebih daripada 2 ribu tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia untuk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung dan selepas melahirkan anak (semasa berpantang).

4 Manfaat Utama Peppermint-Ginger Plus
Halia - Google Image

Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa halia menghalang muntah selepas pembedahan pesakit wanita. Penyelidik di Switzerland mendapati halia adalah berkesan sebagai remedi lain seperti merawat mabuk laut.

Laporan penyelidikan awal telah merumuskan bahawa halia adalah berkesan dalam merawat/ mencegah masalah kesakitan ketika dalam perjalanan/ pengembaraan.

3) POKOK ADAS (FENNAL)

4 Manfaat Utama Peppermint-Ginger Plus
Fennal - Google Image
Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untuk menghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Ia juga dapat membantu dalam masalah alergi pada saluran usus.

4) CEKUR MANIS (ANISE)
Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak.

4 Manfaat Utama Peppermint-Ginger Plus
Cekur Manis - Google Image
Ia merangsang rembesan jus gastrik untuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap, memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut.

CADANGAN PENGAMBILAN PEPPERMINT GINGER PLUS:

Membantu penghadaman: 3 biji selepas makan

Mencuci usus dan perut: Larutkan 3 biji Peppermint Ginger Plus dan 10 biji Alfalfa Complex di dalam air panas suam untuk diminum

Baca: 7 Manfaat Utama Alfalfa Complex

Merawat sakit atau masalah gastrik, nausea, batuk: 3 - 5 biji dilarutkan dalam air panas menjadi teh herba

Kelegaan tekak, batuk, sendawa: Hisap 2 biji

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Mac 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati


No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox