Blog Nuha Hayati

Kepentingan Protein

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia.

Assalamualaikum & hai.

Ketika anda membaca entry ini, nuha sedang menghadiri kelas bersama mentor bisnes. Kelas minimum sebulan sekali. Tak terbeban dengan jadual harian. Nuha dah sediakan entry ini untuk bacaan anda semua. 

Protein juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN

Kekurangan protein boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

MashaAllah..

Kepentingan Protein
Kepentingan Protein - google image

Sebenarnya ramai antara kita tak sedar yang mereka kurang peka dengan keperluan nutrisi tubuh. Kita semua makan. Tapi apa yang kita makan, kualiti makanan yang kita makan. Adakah kita ambil kira semua nutrisi yang badan kita perlu.

Adakah makan sekadar untuk kenyang atau ambil pemakanan seimbang yang bersesuaian dengan keperluan tubuh?

Rangkaian produk Shaklee menawarkan makanan tambahan protein soya berkualiti tinggi iaitu Energizing Soy Protein (ESP), yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program.

Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

Baca: ESP oh! ESP

Hubungi nuha utk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Mac 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

2 comments:

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox