Blog Nuha Hayati

Pengalaman Ramadan Dengan Set Puasa Shaklee

Salah satu kesyukuran Nuha bila masuk Bulan Ramadan ialah bila Nuha dapat menjalani Ramadan dengan Set Puasa Shaklee. Awak ada pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee?

Kalau belum, jadikan Ramadan akan datang pengalaman pertama awak dengan Set Puasa Shaklee yang paling best!


PENGALAMAN RAMADAN DENGAN SET PUASA SHAKLEE


Set Puasa Shaklee 2023
Promosi Set Puasa Shaklee 2023. Awak wajib dapatkan cepat 


Kalau sebut pasal puasa, Nuha yakin semua orang akan nakkan badan yang bertenaga, kenyang lama supaya bertahan sepanjang hari puasa dan kekal hidrat. Meh Nuha share pengalaman Ramadan Nuha dengan Set Puasa Shaklee.


Amazingly ketiga-tiga “benda” yang semua orang nak sangat semasa berpuasa di Bulan Ramadan Nuha dapat dengan Set Puasa Shaklee.


Pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee Nuha yang pertama ialah pada tahun 2014. Masa tu Nuha dah kahwin dan ada sorang anak kecil. 


Dipendekkan cerita Nuha seorang yang simple when it comes to bersahur. Dari sekolah menengah kat asrama Nuha dah tak ambil sahur berat. Malas nak turun dewan makan. Sahur yang terpaling simple je kat dorm. Nuha biasa sahur susu, kurma, nestum, oat, gitu-gitu je. Terbawa-bawa la sampai ke alam kolej dan hingga ke penghujung zaman bujang. Masa ni belum ada pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee lagi.


Set Puasa Shaklee 2023
Set Puasa Shaklee 2023 - Cinch Shake sebagai meal replacement.
Nutrisi lengkap ibarat ambil hidangan yang lengkap


Orang kata tak kenal maka tak cinta gitu.


Gaya sahur simple ni semakin tak relevant bila dah kahwin sebab suami Nuha sejenis yang bangun sahur makan berat-berat. Maka dengan itu menjadi keperluanlah untuk Nuha prep juadah bersahur. Kalau tak sedia sebelum tidur malam, Nuha akan bangun awal untuk sediakan makanan sahur. Kesian kat diri sendiri sebab tahun pertama kahwin, kami belum tahu kewujudan Set Puasa Shaklee. Huhu.

Lepas beranak kecil dan anak menyusu badan, semakin mencabar untuk Nuha sediakan juadah bersahur. Masa ni Nuha masih belum kenal dengan Set Puasa Shaklee. Ditambah pula dengan status sebagai seorang ibu menyusu, selalu la Nuha berteka-teki dalam hati;


Mampu ke aku nak puasa dan breastfeed baby ni?

Larat ke nak menempuh hari dengan tak makan and minum apa-apa ni?

Cukup ke susu badan ni nanti?

Macam mana kalau baby meragam sebab tak cukup susu?

 

Macam-macam dalam kepala ni Nuha fikir. Overthinking. Lepas tu berkejar nak sediakan menu lengkap untuk bersahur, dah masak berkejar nak makan pula! Tapi alhamdulillah, rezeki menyambut Ramadan dengan Set Puasa Shaklee bermula tahun 2014. Nikmat sangat awak.


Set Puasa Shaklee 2023
Set Puasa Shaklee 2023 - Protein ESP bagi rasa kenyang lebih lama

Bertambah-tambah kesyukuran Nuha bila suami onz je sahur simple dengan Set Puasa Shaklee. Alhamdulillah kami suami isteri ada pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee yang sangat amazing.


Macam Nuha kata awal-awal tadi, Ramadan dengan Set Puasa Shaklee provide semua benefits yang kita nak di bulan puasa. Kenyang lama, bertenaga dan kekal hidrat.


Biasanya ramai akan mengadu lemau, mengantuk, tak bertenaga, lembik, rasa lapar yang dahsyat, dehidrasi, tak produktif. Senang kata puasa tu memang puasa tapi kurang produktif.


Alhamdulillah, sejak berpengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee, Nuha lebih relax. Nutrisi dari produk dalam Set Puasa Shaklee bagi Nuha rasa kenyang yang lebih lama, bertenaga dan kekal hidrat.


Kekal hidrat ni penting sangat especially untuk ibu menyusu macam Nuha sebab kita nakkan penghasilan dan pengeluaran susu ibu tu maintain walaupun seharian tak makan dan minum. Seriously, memang berbeza sangat puasa tanpa Set Puasa Shaklee dan pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee.


Paling best sebab Nuha dapat fokus lebih pada benda lain waktu sebelum sahur sebab dah tak perlu spend masa lebih untuk prep makanan sahur. Atau paling-paling pun kalau tak buat benda lain waktu sebelum sahur tu, dapatlah rehat extra sikit. Idaman para isteri dan ibu sangat ni. Memang best sangat pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee.


Set Puasa Shaklee 2023
Set Puasa Shaklee 2023 - Performance Drink minuman
 electrolite penting untuk elak dari dehidrasi

Meh baca juga cerita Niza, salah seorang Shaklee Family tentang pengalaman Ramadan Dengan Set Puasa Shaklee beliau.

Kalau awak masih belum ada pengalaman Ramadan dengan Set Puasa Shaklee, Nuha sangat-sangat advice awak untuk cuba Set Puasa Shaklee ni untuk Ramadan akan datang. InshaAllah, asbab nutrisi yang terbaik akan bagi awak pengalaman Ramadan yang lebih produktif, bertenaga, dan lebih bermakna. Hubungi Nuha untuk dapatkan Set Puasa Shaklee ni sekarang.


#ShakleeThrive2023 #ShakleeTriumph2023 #ProjekBlogMega #ProjekDuitRaya #SahurSimpleZatPadu


Nuha Hayati
Pengedar Shaklee Kuala Selangor
Instagram: nuha.hayati
Tiktok: nuha.hayati


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat atau mencegah sebarang penyakit. Sekiranya anda di bawah rawatan perubatan, sila dapatkan nasihat doktor sebelum pengambilan suplemen kesihatan. 

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. https://pondoksihat.blogspot.com/2023/03/pengalaman-ramadan-dengan-set-puasa.html

    Pengalaman berpuasa dengan Set Puasa Shaklee memang terbaik.

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox