Blog Nuha Hayati

Cara Berkesan Atasi Sembelit Ketika Puasa Dan Hari Raya

Memasuki 1/3 akhir Ramadan ni, macam-macam dah la rasa tak selesa. Ramai yang alami sembelit, angin, perut sebu. Bukan kata tak selesa saja tapi bagi kesan pada kita nak beribadah juga. Mari Nuha share apa option yang awak ada untuk atasi isu sembelit dengan berkesan. InshaAllah. 

CARA BERKESAN ATASI SEMBELIT KETIKA PUASA DAN HARI RAYA

Cara Berkesan Atasi Sembelit Ketika Puasa Dan Hari Raya
Cara Berkesan Atasi Sembelit Ketika Puasa Dan Hari Raya

Sebenarnya ada sesuatu yang berlaku dalam sistem penghadaman (perut) yang menyebabkan gejala seperti sembelit, angin, sebu tu dirasai oleh seseorang. Lagipun cuaca sangat panas sekarang ni. Semoga dipermudahkan untuk kita semua dan family terus fokus menjalani ibadah di Bulan Ramadan dan bulan-bulan seterusnya. 

Pemakanan seimbang yang kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman yang kerap menyumbang kepada pergerakan usus yang sihat. 

Nuha nak share 3 supplement yang mungkin boleh bantu awak atasi masalah sembelit. Awak boleh ikhtiar dengan produk-produk ni. Moga-moga asbab produk-produk ni semua awak dah tak perlu menunggu lama kat toilet lagi lepas ni. 

HERB-LAX : PENCERNAAN DAN PEMBERSIHAN YANG LEBIH BAIK

Cara Berkesan Atasi Sembelit Ketika Puasa Dan Hari Raya
Atasi sembelit ketika puasa dan hari raya dengan Herblax

Campuran proprietari Herb-lax termasuklah daun senna yang digunakan secara tradisional sebagai laksatif semula jadi. Ia merangsang pergerakan usus untuk melancarkan proses perkumuhan semula jadi tubuh. 

Kandungan dalam Herblax melegakan masalah sembelit yang dihadapi semasa berpuasa yang disebabkan oleh kekurangan pengambilan cecair dan serat. 

Harga: RM63.75 (120 tablet)


ALFALFA COMPLEX : BERKHASIAT SECARA SEMULA JADI 

Cara Berkesan Atasi Sembelit Ketika Puasa Dan Hari Raya
Alfalfa tinggi dengan kandungan serat membantu masalah sembelit

Alfalfa membekalkan lebih 300 nutrien dan mineral termasuk kalsium, fosforus, besi, magnesium, klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin. Alfalfa tinggi dalam serat pencernaan, membantu pencernaan dan membantu mengimbangi kesan asid daripada diet dan gaya hidup. 

Harga: RM63.75 (330 tablet) / RM115.00 (700 tablet)


DTX COMPLEX : MENYEGAR DAN MENCERGASKAN

Menyokong badan untuk menyingkirkan toksin bagi membantu memulihkan dan mengekalkan kesihatan hati dengan formula herba yang mempunyai ciri-ciri bermanfaat. 

Cara Berkesan Atasi Sembelit Ketika Puasa Dan Hari Raya
Kandungan DTX Complex bantu menyingkirkan toksin dan melegakan sembelit 

DTX Complex dirumus khas dengan ekstrak biji milk thistle, cendawan reishi, schisandra chinensis, dandelion, kunyit dan articok yang melindungi keupayaan normal badan untuk mengekalkan kesihatan hati. 

Ia menyokong untuk menyingkirkan toksin bagi membantu memulihkan dan mengekalkan kesihatan hati dengan formula herba yang mempunyai ciri-ciri yang bermanfaat. 

Harga: RM163.75 (90 kaplet)


Hubungi Nuha sekarang untuk dapatkan solusi untuk isu sembelit awak, konsultasi Supplement Shaklee yang lain atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee. 

#NextlevelBlogging #Shakleetriumph2023 #Shakleethrive2023 #SetRahmahShaklee2023

Nuha Hayati
Pengedar Shaklee Kuala Selangor
Instagram: nuha.hayati
Tiktok: nuha.hayati



*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox