Blog Nuha Hayati

11 Manfaat Utama Gla Complex

Gla Complex untuk hamil, kesan sampingan Gla Complex, harga Gla Complex Shaklee, manfaat Gla Complex, cara makan Gla Complex dan semua tentang Gla Complex.

Assalamualaikum & hai.

Semoga semua pembaca blog nuha sihat dan ceria di samping insan-insan yang membahagiakan. Salam Jumaat. 

Topik hari ini adalah tentang Gla Complex. Tahukah anda bahawa Gla Complex Shaklee adalah sangat natural dan kandungan-kandungan semulajadinya yang sangat berkesan. 

11 Manfaat Utama Gla Complex
11 Manfaat Utama Gla Complex - Google Image
11 MANFAAT UTAMA GLA COMPLEX

1) Herba Tradisi yang Dipercayai - Borage adalah herba kegemaran orang barat. Ianya merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina. 

Manfaat Utama Gla Complex
Manfaat Utama Gla Complex - Google Complex
2) Mengawal Selia Estrogen dan Testosteron - Gla membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara. 

3) Melambatkan Menopaus - Memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, dan depresi. Pengambilan jangka masa panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, dan memberi ton kepada uterus untuk kulit lebih muda.

Baca: Orang Lelaki Boleh Makan Gla Complex Shaklee?

4) Memperbaiki Prostatomegaly - Gla memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing. 

5) Menentang Kanser - Gla adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6) Memperbaiki Inflamasi Kulit - Ianya mengurangkan inflamasi kulit, eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

7) Menghalang Komplikasi Diabetis - Merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetis semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.

8) Pelangsingan dan Menghalang Pertambahan Berat Badan - Merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi ton pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik dan menghalang penambahan berat badan.

Pengambilan Gla Complex semasa perut kosong boleh mengelakkan seseorang mengalami keasidan hiper.

Baca: 4 Perbezaan Gla Complex Shaklee Berbanding Jenama Lain

9) Menghalang Tekanan Darah Tinggi - Menghalang pembekuan darah, merangsang peredarah darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

10) Memperbaiki Tekstur Rambut - Memperbaiki rambut kering dan keadaan rambut gugur.

11) Hiperaktif dan Autisma (ADD/ ADHD) - Dibuktikan secara klinikal bahawa minyak ikan GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Baca: Promosi Shaklee April 2015

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox