Blog Nuha Hayati

Mengapa Individu Sihat Mengamalkan Suplemen

Individu sihat mengamalkan suplemen, individu sakit mengamalkan ubat-ubatan.
Adilkah ayat ini?

Assalamualaikum & hai.

Nuha bersyukur kerana digerakkan hati untuk mencuba suplemen ketika mengalami masalah penyusuan susu ibu 19 bulan yang lalu. Benarlah kata pepatah,tak tahu maka tak tahu. Sebelum berkahwin nuha ada amalkan juga pemakanan suplemen, namun tidak istiqamah seperti sekarang.

Puncanya... kurang pengetahuan.

Nuha rasa diri ini sihat.. maka tak perlu amalkan suplemen. Sebenarnya 'sihat' pada anggapan nuha tidaklah sesihat mana. Nuha masih lenguh-lenguh kaki dan pinggang, cepat rasa letih dan stress walaupun tidak keluar bekerja setiap hari.

Mengapa Individu Sihat Mengamalkan Suplemen
Suri rumah yang bekerja - Google image

Nutrisi yang kita ambil daripada pemakanan seharian kebiasaannya tidak mencukupi untuk menampung dos yang sepatutnya badan kita perlukan. Tambahan kebanyakan sayuran dan buah-buahan yang ada di pasaran telah tercemar dengan bahan racun perosak dan sebagainya.

Baca: 7 Sebab Mengapa Anda Memerlukan Makanan Tambahan (Supplement)

Sekarang nuha bersyukur sebab dah tahu kenapa nuha perlu amalkan supplement walaupun rasa diri sihat. Sebab... nuha nak kekalkan kesihatan optimum. Bila badan cukup nutrisi, penyakit susah nak hinggap (dengan izin Allah).

Mengapa Individu Sihat Mengamalkan Suplemen
Hargai sihat sebelum sakit - Google image

Dari sudut kecantikan pula, bila badan dilengkapi dengan nutrisi yang sepatutnya pada dos yang mencukupi, pastinya akan cantik dan awet muda...!

Baca: Ambil Ubat untuk Cepat Baik Atau Ambil Supplement untuk Kesihatan Optimum

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee April 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 
#shakleetrustedagent

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox