Blog Nuha Hayati

6 Suplemen Shaklee Dalam Membantu Masalah Kesuburan

Isu kesuburan bukan isu yang perlu dituding jari kepada kaum hawa sahaja. Antara isu dalam topik kesuburan adalah ketidakseimbangan hormon, stress, gaya hidup dan diet yang tidak seimbang, masalah berat badan berlebihan, dan lain-lain lagi.

Assalamualaikum & hai.

Fokus Nuha untuk entri ini adalah bagaimana pengambilan suplemen Shaklee boleh membantu merawat masalah kesuburan (infertility).

6 SUPLEMEN SHAKLEE UNTUK KESUBURAN

Sebelum terlupa, ingin Nuha kongsi di sini suplemen yang sesuai untuk masalah kesuburan. Moga perkongsian ini bermanfaat buat mereka yang memerlukan. 

SUPLEMEN ASAS SUAMI ISTERI

(1) Vita-Lea (Multivitamin)

Vita-lea (multivitamin)

(2) Vitamin C


Vitamin C

(3) B-Complex

Vitamin B Complex

Vita-Lea, B Complex & Vitamin C adalah vitamin-vitamin asas dan tunjang utama untuk kesihatan badan.

SUPLEMEN KESUBURAN

(4) Vitamin E

Vitamin E

Selain menghaluskan kulit, anti penuaan, melancarkan peredaran pembuluh darah, mencegah pembentukan darah beku, membanty pembentukan sel-sel baru (termasuk RNA & DNA) dan lain-lain, ia amat terkenal dengn khasiat untuk meningkatkan kelelakian dan menyuburkan organ reproduksi lelaki dan wanita.

(5) Zinc Complex

Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.

Zinc Complex

Bagi kaum lelaki, zink merupakan zat yang sangat penting bagi proses pembentukkan hormon testosterone dan memberikan tenaga untuk sperma agar lebih aktif menuju ke ovum.

Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid).

(6) Alfalfa Complex

Alfalfa Complex sangat baik untuk diamalkan oleh wanita. Ia membantu mengatasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala didatangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah).

Alfalfa Complex

Sesungguhnya anak itu rezeki daripada Allah. Kita sebagai hambaNya teruskan berdoa seiring dengan usaha tanpa jemu dan putus asa moga-moga segala doa dan doa diterima dan dikabulkan olehNya.

Hubungi Nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu dan kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Nuha
017-4991289 ( call/ whatsapp/ telegram)
Shaklee ID: 1017481
FB: nuha hayati
IG: rakan_penyusuan_susu_ibu

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox