Blog Nuha Hayati

3 Tips Cara Memilih Minyak Ikan yang Baik

Minyak ikan kod, minyak ikan salmon, minyak ikan untuk ibu hamil, Omega Guard Shaklee, Omega 3, omega, manfaat minyak ikan kod, manfaat minyak ikan salmon, cara memilih minyak ikan yang baik.

Assalamualaikum dan hai.

Banyak produk makanan tambahan minyak ikan di pasarkan di negara kita. Kalau pergi ke farmasi, bersusun produk makanan tambahan minyak ikan daripada pelbagai jenama. Sebagai seorang pengguna, nuha pasti anda mahukan produk yang terbaik setanding dengan pelaburan yang dikeluarkan.

Baca: Manfaat Minyak Ikan untuk Kesihatan

3 TIPS CARA MEMILIH MINYAK IKAN YANG BAIK

1. BEBAS BAHAN BERBAHAYA
Apabila anda membeli-belah untuk makanan tambahan minyak ikan, pastikan anda membeli salah satu yang dijamin bebas bendasing dan bahan-bahan yang mungkin berbahaya seperti logam berat dan racun perosak.

2. MINYAK IKAN TULEN
Makanan tambahan minyak ikan yang anda pilih juga perlulah bersifat tulen. Ini bermakna anda akan mendapat dos asid lemak Omega 3 yang paling tinggi dalam setiap hidangan. Perhatikan gambar di bawah.


Jumlah asid lemak Omega 3 adalah jumlah EPA dan DHA. Menurut jadual kandungan produk ini, jumlah asid lemak Omega 3 bagi setiap kapsul adalah 330mg. Setiap kapsul minyak ikan ini mengandungi 180mg EPA dan 120mg DHA. Maka 180mg + 120mg = 300mg.

Apakah yang terkandung dalam 30mg daripada jumlah asid lemak Omega 3 yang dinyatakan dalam jadual ini?

Ia adalah lemak ikan.

Pastikan anda membuat pelaburan kepada minyak ikan dan bukan kepada lemak ikan. Semak kandungan asid lemak Omega 3 dalam makanan tambahan minyak ikan anda.

Baca: Omega 3 dan Kecantikan

3. KANDUNGAN EPA DAN DHA
Produk makanan tambahan minyak ikan yang baik akan mengandungi sekurang-kurangnya 750 mg EPA dan DHA (Omega 3) ​​yang akan memberikan manfaat minyak ikan per kapsul.

Baca: Omega Mencegah Pembuluh Darah Tersumbat

Kalau kita merujuk kepada contoh dalam gambar di atas, jumlah EPA dan DHA yang disediakan adalah 900mg bagi setiap sajian. InshaAllah, anda akan beroleh manfaat daripada produk makanan tambahan yang anda amalkan.

Baca: Tawaran Vitalea Percuma

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Mei 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 
#shakleetrustedagent 

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox