Blog Nuha Hayati

Fakta Sains Disebalik Phytocol-St

Phytocol-St adalah formulasi proprietari dengan bahan-bahan yang terbukti secara klinikal membantu penyerapan kolesterol dan menurunkan kolesterol LDL.

Assalamualaikum & hai.

Sterol dan stanol yang wujud secara semulajadi di dalam tumbuhan, buah-buahan, sayuran dan bijiran, telah terbukti dalam banyak kajian mampu menurunkan kolesterol LDL (kolesterol jahat). Jadi bagaimana sterol dan stanol berfungsi?

Komponen Sterol dan Stanol
Komponen Sterol dan Stanol - Medscape.com
Sterol dan stanol tumbuhan diambil daripada makanan atau suplemen. Oleh kerana struktur mereka adalah sama dengan kolesterol, sterol dan stanol akan bersaing untuk penyerapan di dalam usus.

Fungsi sterol dan stanol
Fungsi sterol dan stanol - Google
Sterol dan stanol tumbuhan akan terikat kepada reseptor di dalam usus dan meninggalkan kolesterol di belakang. Maka, hanya sedikit kolesterol yang akan diserap oleh tubuh, dan hanya sedikit kolesterol akan dibebaskan di dalam salur darah.

FAKTA SAINS DISEBALIK PHYTOCOL-ST

Phytocol-St membekalkan 2000 mg sterol dan stanol tumbuhan setiap hari. Untuk mendapatkan amount yang sama, anda perlu makan 200 BATANG LOBAK MERAH, 70 KEPING ROTI GANDUM DAN 425 BIJI TOMATO SETIAP HARI.

200 batang lobak setiap hari
200 batang lobak setiap hari - Google
70 keping roti gandum setiap hari
70 keping roti gandum setiap hari - Google
425 biji tomato setiap hari
425 biji tomato setiap hari - Google
Tak larat nak makan tiga makanan di atas dengan jumlah yang terlalu banyak setiap hari. Nasib baik Shaklee keluarkan produk Phytocol-St untuk kita lebih mudah dapat 2000 mg sterol dan stanol setiap hari.

SIAPA YANG MEMERLUKAN PHYTOCOL-ST?

Individu yang mempunyai tahap koleterol yang tinggi dan mahu cara yang semulajadi untuk menurunkan kolesterol mereka tanpa menggunakan dadah.

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Mei 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 
#shakleetrustedagent

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox