Blog Nuha Hayati

Kenapa Supplement Shaklee Selamat?

Lambakkan jenama makanan tambahan (supplement) di pasaran hari ini merupakan bukti kukuh yang menunjukkan tahap keprihatinan rakyat Malaysia semakin meningkat dalam penjagaan kesihatan diri dan keluarga. Adakah anda dan keluarga juga sudah mula mengamalkan makanan tambahan?

Assalamualaikum & hai.

Variasi supplement di pasaran memberikan kita (pengguna) kuasa untuk memilih jenama supplement yang kita mahu, yang diyakini selamat dan berkesan. Hari ini nuha nak kongsi sedikit info tentang Supplement Shaklee.

KENAPA SUPPLEMENT SHAKLEE SELAMAT?

Syarikat Shaklee dibarisi oleh saintis bertauliah mereka sendiri, yang bertugas untuk menjalankan R&D. Apakah kepentingan R&D? 

R&D adalah penting dalam pemilihan bahan-bahan yang selamat dan terbaik daripada kualiti yang baik. Sebagai contoh; alfalfa. Alfalfa ditanam di satu ladang sahaja dan diproses menjadi tablet.

Baca: 7 Kelebihan Alfalfa Complex Shaklee

Setiap bahan baru akan diuji beratus kali. Lebih 300 ujian dijalankan untuk memastikan bahan tersebut betul-betul boleh digunakan. Ada syarikat nutrisi yang menjalankan R&D?

Kenapa Supplement Shaklee Selamat?
Antara supplement yang nuha amalkan: Otematrix, Vitamin C, B Complex dan Alfalfa Complex
Jawapannya ada. Tetapi tidak banyak syarikat yang menjalankan R&D kerana kosnya yang tinggi.

Selepas R&D selesai, produk telah tersedia untuk digunakan. Produk sudah boleh dimakan, dipasarkan dan dijual kepada pengguna. Namun, Syarikat Shaklee tidak terus memasarkannya.

Syarikat Shaklee melakukan langkah kedua, iaitu ujian klinikal yang mana ianya adalah TIDAK WAJIB dijalankan oleh syarikat makanan tambahan/ supplement.

Semua produk Shaklee telah diuji secara klinikal. Shaklee bersama saintis dan para doktor di hospital bekerjasama menjalankan ujian bagi membuktikan produk adalah selamat dan tiada kesan sampingan jika di ambil atas nasihat pengedar Shaklee yang bertauliah.

Kesihatan semasa pesakit akan direkod dan kemudian diberi supplement. Doktor akan memantau dan menguji sample darah atau sel atau melakukan ujian x-ray (atau ujian-ujian lain yang berkaitan) terhadap pesakit dari masa ke masa. Selepas beberapa sela masa, segala keputusan kesihatan pesakit direkod.

Semua produk Shaklee yang telah dipasarkan adalah SELAMAT dan terbukti berkesan, inshaAllah.

Di Malaysia, tiada lagi syarikat makanan tambahan/supplement yang ada menjalankan ujian klinikal. Oleh kerana itu, Shaklee menang BEST BRAND.

Baca: Best Brands in MLM - Nutritional Supplements

Ada satu produk Shaklee yang sudah berusia 100 tahun. Genap 100 tahun pada tahun 2015. Ia adalah multivitamin PERTAMA DUNIA, yang diberi nama VITA-LEA. Anda berpeluang untuk mendapat sebotol Vita-Lea secara PERCUMA jika anda mendaftar sebagai ahli dengan pembelian minimum 1 produk sahaja.

Baca: Tawaran Vitalea Percuma

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Mei 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 
#shakleetrustedagent

1 comment:

  1. Selamat Maju Jaya bersama Shaklee....... :)

    *kunjungan balas dan follow Nuha juga...hihihihii*

    ReplyDelete

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox