Blog Nuha Hayati

Kandungan Air Dalam Susu Ibu

Hari ini nuha bukan nak berkongsi tentang kandungan dalam susu formula, kandungan dalam susu kambing, kandungan dalam susu S26, kandungan dalam susu Anmum dan kandungan dalam susu Pediasure. Nuha nak kongsi tentang kandungan air dalam susu ibu.

Assalamualaikum & hai.

Sebagai salah seorang ibu yang turut sama menyokong dan menggalakkan penyusuan susu ibu, nuha dengan berbesar hati nak kongsi satu lagi info tentang susu ibu.

Baca: Komposisi dalam Susu Ibu

KANDUNGAN AIR DALAM SUSU IBU

Susu ibu kaya dengan air (88 %). Bayi anda tidak memerlukan air tambahan walaupun dalam keadaan cuaca panas. Susu ibu tidak membebankan buah pinggang bayi.

Kandungan Air Dalam Susu Ibu
Kandungan Air Dalam Susu Ibu - Google
 Baca: Faedah Susu Ibu Kepada Bayi

Pemberian air atau cecair lain boleh mengganggu penghasilan susu ibu. Apabila bayi diberi air atau cecair selain dari susu ibu, bayi akan kenyang dan tidak memerlukan susu ibu pada waktu tersebut.

Dalam situasi ini berlaku penghasilan susu daripada tubuh ibu namun tiada permintaan daripada bayi dek kerana bayi telah kenyang setelah diberikan air atau cecair lain.

Baca: 2 Sebab Mudah Punca Susu Badan Berkurang dan Cara Mengatasinya

Hubungi nuha untuk konsultasi penyusuan susu ibu & kesihatan, produk Shaklee, atau jika ingin menambah pendapatan dengan Shaklee.

Baca: Promosi Shaklee Mei 2015

Nuha
017-4991289 (sms/ whatsapp)
SID1017481
FB: nuha hayati
IG: hayati_nuha 
#shakleetrustedagent

No comments:

Post a Comment

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox