Blog Nuha Hayati

Kenapa Perlu Detox Jika Nak Kurus

Apabila awak mula terfikir untuk melakukan detox, syukur dan tahniah. Awak sudah mulakan satu perjalanan yang baru dalam hidup. Kenapa Nuha kata macam tu? Sebab awak dah mulakan satu langkah untuk "perbaiki dan tambah baik" badan.

KESAN POSITIF DETOX

Kurus Dengan Detox
Detox Beri Kesan Kurus
Gambar dari: shaklee.com.my

Tubuh badan kita terdedah kepada toksin daripada pencemaran alam sekitar, pemakanan yang rendah nutrisi dan tekanan (stress). Pendedahan kepada toksin secara berlebihan mengatasi keupayaan semula jadi tubuh untuk "membersihkan sepenuhnya" tubuh daripada toksin. Kesan kepada pengumpulan toksin ini boleh membawa kepada pelbagai penyakit.

Oleh itu, adalah menjadi keperluan penting tubuh kita untuk menjalani detox.

Kalau awak ikut program detox yang bagus dan selamat, detox dapat beri kesan banyak kesan positif kepada awak dan salah satunya adalah penurunan berat badan a.k.a KURUS!

KENAPA PERLU DETOX JIKA NAK KURUS

Detox tidak semestinya untuk kurus semata-mata tapi salah satu manfaat daripada berdetox adalah turun berat badan. Apabila toksin terlampau banyak dalam badan, kadar metabolisme badan akan jadi rendah. Hakikatnya, kehadiran toksin dalam badan menyumbang kesan buruk kepada kemampuan semulajadi tubuh kita untuk membakar lemak.

Dengan berdetox, ia akan menyahkan toksin yang terperangkap di dalam sel lemak. Ini akan meningkatkan kembali kadar metabolisme badan disamping tiada lemak dan toksin baru yang masuk ke dalam badan sepanjang tubuh badan menjalani proses detox.

Baca: Kelebihan Program Jom Detox Jutawan

Selain daripada itu. kelimpahan toksin dalam badan boleh menyebabkan gangguan menyerapan nutrien. Segala yang kita makan tidak dapat diserap secara efisyen disebabkan oleh kehadiran toksin berlebihan ni.

Secara peribadi, Nuha berpendapat proses detox itu sendiri tidak hanya memfokus kepada kurus semata-mata. Ada pendapat kata "berat turun cepat, nanti berat nak naik balik pun cepat gila". Tapi dengan menyertai Program Jom Detox Jutawan, sekurang-kurangnya sepanjang program berlangsung para peserta akan dapat info tentang detox dan kesihatan dari semasa ke semasa.

Detox bukan semata-mata untuk kurus tapi Nuha yakin dengan detox melalui Program Jom Detox Jutawan, awak ibarat melahirkan diri yang baru. Kurus dan dapat banyak ilmu baru tentang pemakanan, senaman, dan gaya hidup yang lebih sihat.

Baca: Bagaimana Nak Join Program Jom Detox Jutawan

Kurus tu satu target. Matlamat sebenar adalah untuk badan lebih sihat inshaAllah.

MARI SERTAI PROGRAM JOM DETOX JUTAWAN 16.0!

Apakah kelebihan Program Jom Detox Jutawan berbanding program detox yang lain.


  • Program Jom Detox Jutawan menyediakan bimbingan secara atas talian (online coaching) merangkumi Pre-Detox, Detox dan Post Detox. Bimbingan diberikan oleh Coach Detox bertauliah lagi berpengalaman dalam detox.

  • Program Jom Detox Jutawan satu program detox dengan ilmu. Bukan sebarangan ataupun ikut-ikutan viral media sosial.

  • Program Jom Detox Jutawan menyediakan pelan pemakanan yang disediakan oleh Pakar Nutrisi dan diperakui oleh doktor. Ianya selamat dan awak tidak akan kelaparan sepanjang mengikuti program ini.

  • Program Jom Detox Jutawan adalah program yang telah terbukti berkesan dapat menurunkan berat badan bagi peserta yang betul-betul mengikuti panduan yang telah diberikan. 

Baca: 5 Testimoni Bukti Kejayaan Program Jom Detox Jutawan

Sekarang Nuha pasti awak dah makin faham tentang konsep detox dan makin teruja nak join Program Jom Detox Jutawan 16.0. Hubungi Nuha sekarang untuk pendaftaran Program Jom Detox Jutawan yang akan bermula 1 Oktober depan. Daftar cepat sebelum penyertaan penuh! Tempat adalah terhad.

Nuha
Pengedar Shaklee Sejak 2013
Contact: 017-4991289
FB: Nuha Hayati
IG: nuha.hayati

2 comments:

Terima kasih atas kunjungan anda ke blog Nuha. Komen-komen positif dan membina adalah amat dialu-alukan. Terima kasih.

Adbox